Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

En liten länkkärlek

with 5 comments

Det här inlägget av Rikard Bergsten på Trygghetsvakten har skuttat runt på jättemånga bloggar senaste dagarna, jag har tänkt läsa det men inte orkat/hunnit riktigt. Idag både orkade och hann jag, och det är inget jag ångrar.

Väldigt vettiga synpunkter om upphovsrätt och patent.

(För övrigt kan jag inte skriva patent, jag måste skriva patient och sen ta bort i:et. Yrkesskada om något.)

Written by Bitchslap Barbie

13 maj 2009 den 14:27

Publicerat i internet

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bra artikel!

    Ja, den hade det där lilla extra tycker jag =)
    /BB

    Karl

    14 maj 2009 at 7:57

  2. Intressant läsning:

    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/05/11/ett-skrackexempel-pa-genusvaldet/

    Ja, jag läste den. Det är ju helt sjukt. Hade våra (oftast manliga) föreläsare betett sig likadant hade hela vår klass blivit anmälda på i princip varenda föreläsning. Suck.
    /BB

    Karl

    14 maj 2009 at 18:25

  3. Indeed… Men det är bra, ju värre det blir desto snabbare kan det vändas.

    Det kan man ju inte vara så säker på. Vansinnet har ju totalt tagit över det här landet nu så.
    /BB

    Karl

    14 maj 2009 at 20:29

  4. Det är faktiskt väldigt många fler som argumenterar emot idag, framförallt ibland akademiker. Det var betydligt ensammare när jag började argumentera emot kan jag lova… 😛 Tyvärr är media och politiker hjärntvättat konforma i många sådana här frågor. Det är Sveriges kanske största demokratiska problem.

    Media och politiker verkar vara några år efter den allmänna opinionen i rätt många frågor faktiskt har jag märkt 😛
    Och det är ju iofs bra att fler argumenterar emot.
    /BB

    Karl

    15 maj 2009 at 10:53

  5. Problemet är att det måste vara högt tryck för att slå igenom muren. Dom måste känna sig hotade för att vända kappan efter vinden. 😛

    Haha, ja, det är väl så antar jag. =)
    /BB

    Karl

    15 maj 2009 at 22:49


Lämna en kommentar