Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Tips till höger och vänster

leave a comment »

Jahapp, då var större delen av måndagen över då. Inte fått nåt gjort idag heller. Trodde att vi skulle få ett nytt PM att skriva idag, men det har inte dykt upp nåt.

T var sjuk idag, så det blev ingen simning som planerat. Vi ska höras senare i veckan, fast det blir nog inget mer då eftersom jag kommer åka iväg till pojkens familj på onsdag.

Annars har vi varit nere på stan en sväng och köpt en födelsedagspresent till pojkvännens syster som fyllde år i lördags. Vi impulsköpte också morsdagspresenter till våra kära mödrar och jag köpte en plånbok… eller ja, en liten neoprensak att ha kort och pengar i, busskortsfodralet såg så jävla slitet ut.

När vi kom hem hade posten kommit, bla finns mitt ID-kort på banken nu, hade ju varit bra om man visste det innan man gick till stan. Aja, får ta mig ner på stan och hämta ut det imorgon eller på onsdag. Vad posten däremot inte hade med sig var min bok! Jag väntar och väntar, men den kommer aldrig. Adlibris skickade den i torsdags, fatta hur längesen det är. Positivt är att den antagligen dyker upp imorgon.

Idag har jag varit ledig hela dagen, och runt 13 (eller var det 14, skitsamma) så hade jag tråkigt och glodde lite på Oprah, hon hade nån författare hos sig och rekommenderade en annan bok, som egentligen verkar bra. En kvinna som var missnöjd med liv och tog ett år för att reda upp det, 4 månader njutning i Italien, 4 månader i ett Indiskt ashram och 4 månader på Bali. Kanske läser den sen nån gång, men jag har fullt på min läsa-lista nu. Håller just nu på med The demon-haunted world av Carl Sagan. Mycket trevlig.

Sen så har jag faktiskt hört av Gävle nu, ska dit nu i veckan, eller möjligen nästa vecka för att få skåp och passerkort och sånt där annat nödvändigt.

Jag tror jag ska spendera resten av kvällen gråtandes framför en bra film. Jag såg den i fredags, och då var den så bra att jag ville se den igen direkt. Logiskt värre. Jaja. Vi får se.

Written by Bitchslap Barbie

19 maj 2008 den 17:38

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

Kommentera

