Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Duktig

leave a comment »

Idag har jag minsann fått en del gjort. Ibland är man duktig.

Satt först och slöade på morgonen tills jag upptäckte att jag hade fått min uppgift, så att jag kunde skriva mitt PM. Så nu är det klart och inlämnat.

Så fick jag min bok, har läst 20 sidor eller nåt, och hittills är den strålande bra. En lite utförligare recension kommer nog senare.

Trots min intensiva ovilja pallrade jag mig iväg till gymmet, mycket tack vare en spark i baken från Lego. Och sen när jag väl kom igång så var det rätt kul ändå, så jag körde riktigt hårt idag. Skitstolt nu. Vart väl lite extra motiverad när vågen imorse visade ytterligare några hekto neråt. Då är det inte svårt att pallra sig upp på Crosstrainern minsann.

Så har vi fått tag på Gävle idag, och vi ska träffa människan på måndag, så troligen kommer jag inte hem förrän efter det. Vi får se lite.

Jag har också bestämt en simdejt med T imorgon, haha! Jag hatar att simma själv, jag tänker inte tillräckligt vettiga tankar för att hålla mig själv sysselsatt i en hel timme.

Annars så sitter jag och försöker komma fram till vad jag tycker om allt det här med papperslösa flyktingar. Jag skulle ju själv inte vilja neka någon människa vård, och jag tvivlar på att jag kommer göra det om jag ställs inför den situationen nån gång. Och det rör sig inte om speciellt mycket pengar heller, om man ser till andra kostnader inom vården. Fast å andra sidan är det väl lite av en principsak, så jag förstår hur man tänker från regeringshåll. Jag brukar vara rätt kritisk till att riksdag och regering inte gör nåt när det gäller invandrings- och integrationsfrågor, och nu när de gör nåt, så håller jag inte med. Det är ju lagom typiskt.

Written by Bitchslap Barbie

20 maj 2008 den 20:34

Publicerat i allmänt snack

Tagged with , ,

Kommentera

