Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Under bältet?

with one comment

Idag har hittills inte varit någon direkt strålande dag. Somnade om och sov till 10:30, istället för att vakna 9 när det var tänkt.

Sen så skulle ju jag och R gymma idag, men när vi kom till gymmet så har de numera stängt på lördagar. Man kan ju tycka att det är strålande att de skriver det på sin hemsida… not.

Annars så irriterar jag mig på LO och deras fula lilla kampanj. Jag antar att ingen har undgått den?

Är det egentligen försvarbart. Jag håller med om att politiker ska kunna försvara sina åsikter, men behöver deras män och barn också kunna det? För även dessa drabbas ju av LO:s utspel.

Dessutom så har väl även politiker rätt till ett privatliv. Deras jobb är ju politiken, men det kanske inte betyder att de har lust att stå i trapphuset och argumentera med sina grannar hela kvällen, de kanske vill äta, och natta sina barn, eller bara glo på TV. Fan vet.

Dessutom är det ett dåligt sätt att skapa opinion då hela debatten har fokuserat på huruvida LO gör rätt eller fel, istället för att fokusera på sjukförsäkringen som var meningen.

Written by Bitchslap Barbie

31 maj 2008 den 14:04

Publicerat i politik

Tagged with , , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag har i min blogg föreslagit fikaträff hos Wanja L-W för att samtala om detta. Vi kan väl annonsera ut hennes adress och en tänkt tidpunkt? LO har ju tydligt marekrat att man får flagga med folks hemvister för att väcka debatt. Tycker vi debatterar i hennes kök härnäst. Vem är på?

    Nä, men allvarligt, jag skulle inte vilja falla i samma skamliga grepp-repertoar som LO. Fast de skulle inte kunna klaga, de sate ribban och från mitt håll ligger den farligt nära markytan…

    Callisto

    31 maj 2008 at 18:19


Kommentera

