Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Flink

leave a comment »

Idag står det om Mattias Flink i alla tidningar i princip. Naturligtvis måste även jag tycka lite. 😉

Jag tror egentligen inte att Flink är samma person nu som han var för 14 år sen. Och eftersom jag inte egentligen tror att samhället tjänar nåt på att ha honom inlåst så börjar det nog bli dags att tidsbestämma. Det är något väldigt inhumant över att ha straff som inte är tidsbestämda och det hör inte riktigt hemma i ett civiliserat samhälle tycker jag.

Å andra sidan så tänker jag på anhöriga, som har förlorat döttrar söner och syskon. Visst är det synd om dom, men kommer deras anhöriga tillbaks bara för att Flink sitter inspärrad? Svaret på den frågan är ju nej, givetvis. Och de får ju ingen rättvisa ändå. Även om han sitter inspärrad tills han dör så tror jag inte att de kommer känna att de har fått nån rättvisa.

I Aftonbladet har de en artikel om hur mycket Flink har förändrats och hur han ser på sitt liv, och om det är sant så är det ju verkligen en förbättring. Frågan är ju dock om han spelar eller om han menar allvar. Jag tror nog att det finns en möjlighet att han har förändrats, det går nog inte att låta bli efter 14 år i fängelse. Men på nåt vis känns han lite för ”snäll”.

Hans advokat har ju en poäng i att om man ska se till Mattias Flinks rättigheter så förtjänar han att få straffet tidsbestämt, och jag tycker nog inte att offrens anhörigas rätt står över hans rätt i detta fall.

Written by Bitchslap Barbie

2 juni 2008 den 19:28

Publicerat i samhälle

Tagged with ,

Kommentera

