Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Ledig

leave a comment »

Jepp. Då har jag gjort mitt för den här gången. Är nu ledig i 5 dagar, och fan vad jag ska njuta!

Har gått ner i vikt lite också, vikten bara rasar av när jag jobbar, så ni som vill gå ner i vikt, satsa på akuten! 😛

Börjar bli riktigt bra stämning där nu också, lite mer ”inne i gänget” so to speak. Har mina favvosar, typ 4-5 stycken som är endera stencoola eller hysteriskt roliga, och med precis min humor. Trevligt trevligt. Synd att jag bara jobbar typ 20 dagar till.

Ska försöka hinna åka med ambulansen nåt också innan jag slutar, har lite connections som jag hade tänkt utnyttja mig av.

Rätt intressant också hur olika olika handledare är, om jag märker att de litar på mig, och inte känner att de behöver gå in till patienten och göra om allting jag har gjort så känner jag mig säkrare, och jobbar bättre. Men igår hade jag två såna där handledare som vill gå in och titta själv och göra om allt, och jag blir fan så mycket mer osäker och mindre självständig då.

Generellt verkar äldre läkare lita mer på kandidater än yngre läkare. Fast de har väl sett allt hundra gånger förstås, och kommer med mycket mer relevanta frågor när jag presenterar patienten för dom.

Aja. Nu ska jag gå och skissa på en shoppinglist till mig och pojken.

Written by Bitchslap Barbie

22 juni 2008 den 11:29

Publicerat i personligt

Tagged with ,

Kommentera

