Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bra försök Mona…

with 2 comments

… men du lyckas inte övertyga mig om att du egentligen är emot FRA-lagen. Du lyckas däremot övertyga mig om att du vänder kappan efter vinden, och att du är en person jag inte vill ha som statsminister. Någonsin.

Om det blir det förslag som låg i riksdagen, så river vi upp det och förändrar lagstiftningen

Förändrar lagstiftningen till vaddå egentligen? Det kommer ändå inte bli mer än formaliteter ni ändrar på Mona, jag vet det, du vet det, och alla andra vet det också.

Maken till falskhet har jag väl aldrig skådat. Det var ju hennes parti som kom på idén till att börja med, och nu drar hon nytta av moderaternas idioti! I och för sig ett inte så dumt drag, men det är så genomskinligt! Hade oppositionen suttit i regeringen nu så hade saker varit nästan exakt likadana, bara det att min rubrik hade varit ”Bra försök Reinfeldt” istället. Fan vad jag är less på falskheten hos politiker. Alla tycker precis samma sak, och demokratibiten är bara spel för galleriet. Hur rättfärdigar man annars att de inför en lag som går stick i stäv med befolkningens önskemål?

Det finns verkligen inget parti för mig längre. Det enda jag skulle kunna tänka mig att rösta på i dagsläget är piratpartiet, men de är fortfarande lite av ett enfrågeparti och täcker därmed inte alla behov. Jag tror dock att piratpartiet kommer se en massiv ökning av röster om två år, kanske även min.

Alliansen går fetbort, oppositionen skulle jag inte röra med en 20 meter lång påle… What to do, what to do?

Jag läste ett strålande inlägg om det här imorse, men nu hittar jag förstås inte inlägget bara för att jag skulle länka till det. Även Studiomannen, och Mina Moderata Karameller har skrivit mycket bra om det här idag.

Och för att det alltid finns någon annan som sagt det bättre:

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.Benjamin Franklin

EDIT: Har snokat runt lite, och hittade det där strålande inlägget jag läste imorse, här är det.

Written by Bitchslap Barbie

25 juni 2008 den 16:07

Publicerat i integritet

Tagged with , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] kommentarer Bra försök Mona… på Peter ser Mona Sahlin agna med…studiomannen på Peter tar befäletstudiomannen på […]

  2. Hej!

    Kul att du gillade mitt inlägg om Mona Sahlin och FRA-fifflandet inom socialdemokratin. Jag hoppas så klart att du ändå överväger att rösta på alliansen om två år eftersom det interna trycket inom allianspartierna underlättas av anhängare som står på integritetens sida.

    Det är framtidskonvent redan till hösten inom moderaterna, parti- och arbetsstämmor innan valet 2010 och det är absolut inte orealistiskt att få till skrotandet av FRA-lagen i ett valmanifest inför nästa val. Vi är många som arbetar för det i framförallt ungdomsförbunden.

    Fortsätt bloggandet, läste omkring lite och gillar din stil! 🙂

    Hälsningar
    André Assarsson

    André Assarsson

    26 juni 2008 at 1:04


Kommentera

