Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

This Charming Man

leave a comment »

Nu har jag läst ut den, den senaste boken av Marian Keyes, som mycket väl kan tänkas vara världens bästa författare. Jo, jag vet att hon inte skriver direkt livsomvälvande djupa böcker, men de är väldigt vackra. Och de gör mig glad.

Senaste boken handlar om 4 kvinnor, och hur de påverkas av att politikern Paddy DeCourcy ska gifta sig. Det är Lola (min favorit) som är Paddys flickvän, men inte den han ska gifta sig med, Grace som är journalist, Marnee som är Graces tvillingsyster och har dejtat Paddy i ett tidigare liv, och så är det Alicia, som är den blivande bruden.

Boken är så underbart välskriven, och jag älskar Lolas resa framförallt. Slutet är också strålande bra, såklart, men det tänker jag inte avslöja nåt om.

På det hela taget så är det nog en av mina favoritböcker med Marian, och det säger ändå en hel del eftersom jag älskar dom allihop 😛

Written by Bitchslap Barbie

3 juli 2008 den 14:51

Publicerat i personligt

Tagged with

Kommentera

