Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for juli 6th, 2008

Lördagen

leave a comment »

Igår kväll hade vi tjejkväll. Jag M, M och S. A, L och L skulle också kommit, men kunde inte. Fast det var rätt trevligt att vara lite färre. Är man för många så blir det lätt att man sitter i grupper och pratar istället för att prata allihopa. Så på sätt och vis var det här bättre. Blev dock lite less på A, som idag hörde av sig till mig och frågade om jag ville komma och hälsa på henne tillsammans med pojken. Fine, förutom att hon kunde kommit igår så hade hon fått träffa honom, hon har också bil och det är fan så mycket lättare för henne att ta sig till mig än det är för mig att ta mig till henne. Hon och jag har inte setts på säkert 3 år, och vi bor inte ens en timme från varandra, med bil är det nog inte ens en halvtimme från dörr till dörr. Men hon är bra på att höra av sig när hon behöver nåt. Grr.

För övrigt sitter jag och pojken och försöker få till en finlandsresa här i augusti, får se om vi lyckas hitta bra båtar eller flyg. Vikingline verkar ha en hemresa för 160:- för två personer i alla fall, det känns stabilt.

Imorgon ska jag och R  och T träna igen, om jag inte mår crap. Ska se om jag kan ta mig till en doktor imorgon också för att se om allt står rätt till.

Är inte det här rätt omoraliskt egentligen? Stackars barn som har en mamma som är 70 år. Hon kanske lever i 10 år till, och sen är barnen föräldralösa. De har dessutom skaffat barn genom provrörsbefruktning, vilket innebär att det måste varit en läkare med i bilden. DÅ kan man ju fråga sig, hur fan tänkte den läkaren egentligen?

Written by Bitchslap Barbie

6 juli 2008 at 20:42

Publicerat i allmänt snack

Tagged with

Det är lite sent nu Tolgfors…

with one comment

I dagens SvD finns det en liten artikel om Tolgfors, och de dumheter han har svamlat ur sig på senaste tiden. Jag vet inte hur det är med er, men jag blir mer och mer less på politikerna ju mer de försöker bortförklara det här. Kan de inte bara erkänna att de har gått emot folkets önskan, och låta det vara bra så?

– Det har aldrig varit frågan om massavlyssning av svenska folket. Massavlyssning är inte tekniskt möjligt, inte juridiskt möjligt och inte heller praktiskt möjligt. Och ingen har heller intresse av det. Utan det är en bild som de som är emot förslaget av en mängd olika skäl försökt sätta.

Jamen, Stollen, ni kanske inte har intresse av det NU, men vem vet vad nästa regering har intresse av? Eller för all del en regering om 25 år? Om du menar massavlyssning som att lyssna/läsa igenom vartenda telefonsamtal, sms och email så förstår jag att du inte tycker det är praktiskt möjligt. Det är det ju ingen som tror att ni kommer göra heller, det vi oroar oss för är ju det faktum att ni har möjlighet att avlyssna folk utan domstolsbeslut. Bara för att ni själva bestämmer att hon eller han nog är terrorist kanske.

De som är emot förslaget försöker inte heller sprida falsk information, som du så ofint försöker antyda. Utan snarare så påtalar de riskerna med att rösta ja till förslaget.

Men det spelar egentligen ingen roll. Ni skötte det hela så jävla klantigt så att ni blir omvalda nästa val är nästan en omöjlighet. Trots alla bra saker ni gjort så har ni så tydligt visat att ni har noll och intet respekt för era väljare när ni inte ens kan bemöda er om att informera oss innan röstningen, för det var det som var problemet va, att svenska folket hade missförstått alltihop? Hade ni brytt er hade ni diskuterat först och genomfört sedan. Det är liksom lite genomskinligt att ni hade tokbråttom med att rösta igenom skiten, och SEN kommer ni och börjar diskutera och förklara.

Att komma i efterhand och försöka släta över allting, det är bara jävligt irriterande och det är inte en jävel som lyssnar, så ni kan lika gärna hålla tyst och krypa tillbaks till rosenbad.

Written by Bitchslap Barbie

6 juli 2008 at 10:37

Publicerat i integritet

Tagged with , ,