Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Växer

leave a comment »

Yeah, jag är en av wordpress snabbast växande bloggar. Det var ju trevligt, att folk läser mina små oväsentligheter. Här kommer några till.

WHO har kommit med en artikel idag. Jag tycker generellt att de har många bra poänger. Själv tror jag att hjälp till självhjälp is the way to go. Starta skolor, utbilda i näringslära, hygien osv. Speciellt kvinnorna eftersom dessa oftast är ansvariga för hemmet, både i u-länder och i i-länder.

Aftonbladet har andra hemskheter att rapportera. Stackars stackars lilla pojke. Och vad fan höll den läkaren på med egentligen. Känns inte riktigt tokproffsigt att kolla på wiki inför patienterna. Aftonbladet har relevanta följdfrågor också, synd bara att de inte är sådär kritiska när de intervjuar personer med verklig makt.

Sen så kan man ju tycka att man är lagom klantig om man i ett matmagasin skriver ut recept med överdosering av farliga ingredienser i. Ska dock erkänna, att min första dåliga dåliga tanke var ”de hade väl inte tänkt att man skulle äta hela äppelkakan på en gång”. Uh, I’m a horrible person.
Annars så har jag varit ute i skogen och gått med M idag. Vi åkte ut till knutby, hemtrakterna liksom, för att gå en bit på upplandsleden. Det var jättetrevligt, förutom att jag led i varenda uppförsbacke på grund av min träningsvärk som håller på att ta livet av mig. Hatar att få träningsvärk i benen, man blir så handikappad.

Angående viktminskningen så har jag nu stått still i 2 månader. Vet inte om det är en platå, eller om jag gör nåt fel. Tänkte ta tag i kaloriräkning och grejer på måndag, så får vi se om jag äter alldeles för mycket eller alldeles för lite.

Written by Bitchslap Barbie

28 augusti 2008 den 21:01

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

Kommentera

