Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Kirurgi

leave a comment »

Då var första skoldagen avklarad. Den var grymt lång måste jag tala om! 8-15:30. Hemsk start. Och så jäääävla mycket information så att man blir alldeles trött. Men det verkar bli en bra kurs. Den här första veckan har vi föreläsningar mån och tis, sen resten av veckan går vi i smågrupper och har seminarier om akut buk, anestesi osv. Ska även ha en grislab, vilket jag inte ser fram emot alls, men det är ju lärorikt så jag får väl härda ut.

Vi hade föreläsning om frakturer idag, den var riktigt bra. Dels generellt om benläkning och sånt och dels om vissa specifika frakturer, vanliga sådana då alltså, och behandling och eventuella komplikationer osv.

Har fått ramschema för terminen också, får vara sammanlagt 6 veckor i Uppsala, vilket är mer än jag hade väntat mig. Jag är mer än nöjd med det. Förutom dessa 6 veckor så ska jag även vara i Hudiksvall, Gävle (Yes!), Falun, och Eskilstuna eller Västerås. Försöker byta till mig Västerås istället för E-tuna, då det skulle vara kul att vara i samma stad som pojken några veckor under terminen. Utplaceringar jag har är anestesi, nedre och övre gastro, kärl, plastik, urologi och ortopedi. Känns stabilt tycker jag.

Imorgon ska vi ha totalt 7 timmar och 20 minuter anatomi. Det är bra att repetera, men gud så trött i huvudet jag kommer vara imorgon.

Efter skolan så kutade jag ner på stan, köpte lite skolsaker. En bok, och en pärm och guds gåva till läkarstudenten; en fyrfärgspenna. Smet även in på teknikmagasinet och köpte en penn-ficklampa.

Var inne på stadium idag och kollade om de hade fått in mina yogabyxor, men det hade de ju såklart inte. Det borde dock ha kommit och kanske dyker upp senare under veckan. Beställde även en Yoga-DVD från discshop.se igår. Och så förhandsbokade jag Sex and the City-filmen som släpps i slutet på oktober. Imorgon borde jag också få alla mina böcker som jag beställde från adlibris.se nån gång förra veckan. Sen är jag redo för utplaceringar minsann.

Räknar kcal den här veckan också, då vikten har stått still sedan v30. Igår, som var en testdag, och idag har jag hållit mig inom ramarna. Tänkte hålla mig till 1500 kcal /dag, men självklart äter jag mer när jag tränat.

På tal om träning så köpte jag träningskort idag också, 500:- för en termin. Vet dock inte hur mycket jag kommer hinna träna, men det löser sig. Nu har jag i alla fall ett träningskort om det är så att andan faller på.

Written by Bitchslap Barbie

1 september 2008 den 19:19

Publicerat i utbildning

Tagged with ,

Kommentera

