Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Anatomi

leave a comment »

Idag har jag haft anatomi så att det har sprutat ut genom öronen. Första föreläsningen var funktionell ortopedisk anatomi med en föreläsare som vi hade under anatomin i T1. Han är lite virrig, och det var inte sådär strålande bra organiserat. Men det var bra med repetition. Fick lite kladdiga anteckningar bara, menmen. Strax innan lunch hade vi funktionell handanatomi vilket var riktigt intressant, vi har inte läst så mycket om händer tidigare, men det var mycket matnyttig kunskap där.

Efter lunch fick vi lära oss lite om funktionell kirurgisk anatomi som var mest kuriosakunskap, och inte så mycket ren fakta. Fast det var nog det vi var bäst på sedan tidigare.

Idag är min klass på ölkväll med våra professorer, jag hade också tänkt vara där men jag orkade inte. Är helt slut efter dagen. Stannar hemma och laddar inför morgondagen istället.

Även idag har jag hållit mig inom kalorimålet, och imorse hade jag gått ner 0,6 kg. skulle det visa sig hålla i sig ska jag öka på antalet kcal lite per dag. 0,6 kg per dag är lite för mycket. Men vi får se, det kan ju vara en tillfällighet också.

På tal om nåt helt annat så tror jag inte att jag har berättat att pojkens syster har blivit trebarnsmor. En till son blev det, han föddes i söndags. En liten W.

Idag har jag också fått mina filmer, min Yoga-DVD och min dokumentär-grej som jag fick med när jag köpte SatC-filmen. Imorgon får jag förhoppningsvis mina böcker. Jag saknar dom!

Nu: dags för ett litet mellanmål, 100 g halvtinade hallon. Yum!

Written by Bitchslap Barbie

2 september 2008 den 18:53

Publicerat i utbildning

Tagged with ,

Kommentera

