Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Är det bara debatt som gynnar SD?

with 3 comments

I SvD idag finns en artikel om att Sverigedemokraterna gynnas av att de mer etablerade partierna tar upp asylfrågan till debatt.

Jag tror egentligen att SD gynnas mer av att man försöker tiga ihjäl dom. SD är inte främst ett missnöjesparti, och de kommer inte att försvinna bara för att man inte låtsas om dem.

Rätt sätt att bemöta SD, om man nu vill det, är att ta debatten med dem, och försöka vinna på bra argument. När man försöker tiga ihjäl dom så vinner de ju på ett sätt. Det isar ju bara för deras anhängare att ”motståndarna” inte har några bra motargument.

Sen kan man knappt diskutera asyl, och invandring idag utan att ”använda SD-retorik” för det är det enda parti som just nu på allvar diskuterar frågan, medan de andra partierna tiger ihjäl det hela. Det är först nu när de inser att det kanske finns röster att tjäna som de har formulerat en åsikt i frågan.

Sen kan jag tycka att det är intressant att flera vänsterbloggare hävdar att SD är ett högerextremt parti (inga namn nämnda). Jag tycker snarare att SD påminner mest om S, men med ganska grava skillnader i just invandringspolitiken. Jag ser SD som ännu ett vänsterparti, vilket är den i särklass största anledningen till att de inte kommer få min röst.

(Vilket parti jag ska rösta på är dock fortfarande oklart, efter alliansens FRA-idioti är jag lite politiskt hemlös)

Written by Bitchslap Barbie

4 september 2008 den 20:56

Publicerat i politik

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sd är ett mittenparti, och de sju nuvarande riksdagspartierna kan inte vinna debatten mot sd. Det har till och med K-G Bergström erkänt. Dock är dessa populistiska utspel från dem ingenting värda, och väljarna genomskådar det.

    http://integrationsbloggen.blogspot.com/2008/09/inga-nyheter-alls.html
    http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/akesson/2008/08/29/billstrom_missar_problemets_karna

    Jag genomskådar också utspelen, däremot tycker jag att det är bra att de tar upp frågan till diskussion, oavsett den bakomliggande orsaken. Så länge man erkänner att det finns ett problem, och åtminstone börjar arbeta i rätt riktning så är jag lite mer nöjd i alla fall

    /Barbie

    Tobias

    4 september 2008 at 22:04

  2. jag kommer rösta på Sd och alldrig mer på Sossarna

    Jag kommer nog aldrig att rösta på nåt av partierna. Men each to his own.

    /Jessica

    Anna

    5 september 2008 at 0:56

  3. Hmmm… – I mitt mer än 67-årade livsperspektiv sett i vart fall – så är ALL partipolitik – och alldeles oavsett ifall det är till vänster, i mitten eller till höger – som att välja mellan pest och kolera ! , tyvärr tyvärr… 🙂

    Mer om det i sak på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/14/demokrati

    Jag har än så länge ”bara” levt i 24 år, men jag har börjat komma fram till den insikten jag också. =)

    /Barbie

    Josef Boberg

    5 september 2008 at 13:20


Kommentera

