Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Typisk söndag

leave a comment »

I så måtto att jag känner mig totalt omotiverad till att göra allting som jag borde göra. Jag är ju förpassad till Hudiksvall i veckan, för er som inte uppfattat det, till min stora förtjusning har jag faktiskt packat lite, eller ja, jag har lagt allt jag ska ha med mig på sängen i en hög. Ska snart riva fram en väska och se om jag får plats med allt. Det är lite drygt när man ska ha med lakan och handdukar och sådär.

Jag har annars haft en skön dag, vaknade (inte så skönt) av att en fluga surrade runt huvudet på mig, i kombintion med att jag hostade och hostade och hostade, och knappt kunde andas genom näsan. Bara att hoppas på att förkylningen släpper lite till imorgon när jag ska träffa patienter. Annars så fick jag frukost på sängen, en frukostmuffin med oboy, och en liten stund senare chokladen som blev kvar från igår tillsammans med ett glas kall mjölk. Sen har jag legat i badet ett bra tag och läst min bok, Trick or Treatment av Simon Singh och Edzard Ernst.

Helt galen bloggdag igår, jag är idag wordpress snabbat växande blogg, och det här inlägget är nummer 4 på mest-lästalistan. Bildbevis längst ner.

I alla fall, jag har inte överdrivet mycket att berätta idag, det har inte hänt så mycket i världen heller, en sak som jag måste kommentera är kvinnan som tvingats göra kejsarsnitt utan bedövning. Jag menar inte att ta läkarnas sida, för det är möjligt att de har gjort tokfel. Men varför tackar hon nej till lokalbedövning? Det är väl inte som att läkarna skulle erbjuda nåt de vet att kan skada fostret? Ja jag vet inte, media har ofta väldigt ensidig rapportering bara, speciellt när det gäller förlossningsartiklar och barnartiklar, och det skulle vara intressant att veta vad det var som egentligen hände.

Bildbevis

Bildbevis

Written by Bitchslap Barbie

7 september 2008 den 11:47

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

Kommentera

