Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Fredag

leave a comment »

Ja, till min stora lycka igår (När jag väl hittade det jävla schemat på nätet, göm det bättre) så gick jag bara 12-14 idag. Toppen! Så jag fick sovmorgon och kort dag. Jag och pojken låg och sov och gosades och pratade och sådär till nästan 10:30. Så följde han med mig upp till sjukhuset sen för att köpa en klocka som han kan ha på sin sjukskötersketröja sen när han går på praktik. Det irriterande var att han fick en finare klocka än jag har! Den jäveln.

I alla fall så hade vi två timmar seminarium om Nedre Gastrointestinal Kirurgi sen, det var riktigt bra. Pålle, våran vördade professor är riktigt rolig, och inte ett dugg PK vilket jag älskar. Fast jag märkte att det finns rätt stora luckor i min kunskap. Framför allt på Varför-frågorna. Så det ska jag roa mig med nästa vecka tänkte jag. I helgen tar jag ledigt, pluggar i Hudik nästa vecka när jag ändå inte har nåt bättre för mig.

På tal om Hudik så har det verkligen varit great. Har haft en toppenbra handledare som är precis som handledare ska vara, låter mig bestämma själv, och ta massor med eget ansvar, samtidigt som han alltid är öppen för frågor. Och så sätter han mig på prov lite, ber mig demonstrera saker under rond och sådär. Toppen. Alla andra läkare och personal är också jätterara mot oss, vi blev medbjudna på AT-pub på Tre Bockar i onsdags, men då orkade vi inte. Tänkte försöka ta oss dit på onsdag i alla fall.

Idag har pojken fått sin (hett efterlängtade) Death Magnetic också, han sitter och lyssnar på den via TV: nu, jag har hört kanske 2 låtar eller så. De låter mer som tidiga Metallica igen nu, tack och lov. Aftonbladet har en intervju med Lars Ulrich där han lovar att de kommer till sverige nästa år, vilket ju lär bli trevligt att gå på. Metallica verkar inte ha ändrat sig i fråga om piratkopiering heller, åtminstone inte om man får tro aftonbladet. Nu kan man ju i och för sig tycka att det är jävligt B av en tidning att recensera en förvanskad, piratkopierad version.

Written by Bitchslap Barbie

12 september 2008 den 17:21

Publicerat i utbildning

Tagged with ,

Kommentera

