Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Janne Josefsson och hans Debatt.

leave a comment »

Sitter och tittar på Debatt där Peter Sunde var med, innan de kommer till detta så diskuterar de skottlossningar i Göteborg och Malmö senaste tiden, och fyfan vilka ledande frågor han ställer. Det gör mig skitirriterad verkligen.

Sandra, för några veckor sedan så var det ju en bilbomb här på Hisingen, inte långt från TV-huset och du är ju småbarnsförälder.

Vad har det med saken att göra egentligen? Det är ju inte så att de är ute efter småbarnen. Jag verkligen hatar argumentet ”Think of the children, won’t someboody please think of the children!”

Känns det som att det är nånting som har hänt, som du inte känner igen?

Hah, menar du att det är en ledande fråga eller?

Två sekunder senare så för en polis komma till tals och säger att han inte kan garantera att det inte händer igen, och så vänder sig Josefsson om till de andra i publiken och frågar

Ni som har småbarn, vad säger ni om detta?

Ursäkta mig, men varför skulle deras röst vara mera värd än en ungkarl eller en student eller pensionär eller whatever.

Sen vet jag egentligen inte om jag tror att folk i allmänhet är i så stor fara.

Haha, det är så kul, de har nån kille där från ett av de mest utsatta områdena, som tydligen själv är dömd för nåt. Han hävdar att om poliserna säger ifrån så kommer det bli värre, de ska istället komma överens med de kriminella. Och så sitter han och skyller på skolan. För helvete, har man inget eget ansvar eller?

Sen kan jag blir rätt irriterad på hela den där invandrardebatten. Det spelar egentligen ingen roll om det är invandrare eller svennar som skjuter, och det spelar ingen roll om flyktingmottagandet är dåligt. Människor har en fri vilja, och ett eget val hur de lever sitt liv. Ooh, satsa på ungdomarna, satsa på ungdomarna. Frågan är om det är värstingarna man ska slänga pengar efter, eller om det är så att det är de ungdomar som sköter sig som ska bli belönade.

Däremot håller jag väldigt mycket med den mannen som säger att vi har haft ett flyktinginsläppande istället för ett flyktingmottagande. Jag tror mycket på det, att folk som kommer hit ska sättas i arbete i princip direkt efter att de har lärt sig svenska. Det är helt sjukt att folk sitter och ruttnar i en lägenhet i nåt miljonprogramsghetto.

Nu ska jag skriva om min senaste post om TPB.

Written by Bitchslap Barbie

13 september 2008 den 12:16

Publicerat i samhälle

Tagged with , ,

Kommentera

