Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bodström KU-anmäler FRA-lagen

with 2 comments

Vilket ju är rätt intressant då han på ett sätt står bakom hela idén. Minns ni datalagringsdirektivet?

Det känns liksom bara lite som hyckleri när han som tidigare stöttat lagen nu plötsligt är emot den, undrar om vi kan ha att göra med en liten kappvändare här kanske. För att han skulle ha skådat ljuset har jag svårt att tro.

Jaja, om FRA-lagen KU-anmäls så blir jag nöjd, men jag litar inte mer på Bodström för det.

Sen det här med den här omarbetningen för ökat skydd av den personliga integriteten. Jag vet inte jag, hade det inte varit bättre att riva upp skiten, tänka igenom den både en och fjorton gånger, och sen (eventuellt) införa en version som då även folket står bakom. Jag vet inte om detta är möjligt, men det är väl den vägen man måste gå för att inte vara bergsäker på att förlora nästa val.

Written by Bitchslap Barbie

14 september 2008 den 12:29

Publicerat i integritet

Tagged with , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] ettan | Alltiallon | Lars-Ericks blogg | Jakob Heidbrink – Meddelanden från juridikens maskinrum | Bitchslap Barbie | Farmorgun i Norrtälje igen | Inside Stefan Hallgren –>> | [ s-buzz ] igen | Anna […]

  2. […] ettan | Alltiallon | Lars-Ericks blogg | Jakob Heidbrink – Meddelanden från juridikens maskinrum | Bitchslap Barbie | Farmorgun i Norrtälje igen | Inside Stefan Hallgren –>> | [ s-buzz ] igen | Anna Troberg […]


Kommentera

