Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Full circle

leave a comment »

Ja, idag har jag gått varvet runt på nåt vis. När jag var 8-9 år så ville jag bli neurokirurg, idag kom jag på att sättet att kombinera neurologi (som jag gillar) med kirurgi (som jag också gillar) är att bli neurokirurg. Ibland är jag faktiskt förvånansvärt trög, men jag har haft mina fördomar om neurokirurgi också, som att det skulle vara toksvårt att komma in på tex (vilket säkert stämmer), sen är det en jourtung specialitet, så det blir till att fixa en nanny som kan ta över uppfostrandet av eventuella barn jag skaffar.

Neurokirurgerna som jag hittills har träffat på har alla varit supertrevliga, så det är ju ett plus till förstås.

Å andra sidan så ändrar jag mig i fråga om specialitet ungefär varannan dag, så man ska nog inte lägga för mycket vikt vid vad jag säger nu, men det är en tänkbar väg att gå i alla fall.

Imorgon är sista dagen på plastiken, det är skönt och tråkigt. Det finns vissa klart negativa saker med den placeringen, bla en läkare som jag tror har nåt personligt emot mig, men så finns det också ljusglimtar, tex vår kandidatansvariga som är dels väldigt trevlig, och dels verkligen försöker göra det bra för oss. Det uppskattas verkligen.

På måndag ska jag till Gävle, det ska bli superkul. Känner ju lite folk där sen i somras, förhoppningsvis får jag det kul där. Lite struligt är det dock med boende, vet inte riktigt om jag ska bo där eller inte, och vet inte hur jag ska lösa det eftersom personen som har hand om det är på semester den här veckan. Hm. Får ringa runt imorgon. Nu ska jag studera, som den otroligt ambitiösa student jag är. Ehrm. Vanligtvis i alla fall…

Written by Bitchslap Barbie

1 oktober 2008 den 18:48

Publicerat i utbildning

Tagged with , ,

Kommentera

