Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Trött!

leave a comment »

Ja, det har varit en tuff vecka. Verkligen. Idag har dock varit en helt ok dag, har varit på bröstmottagning idag, det var intressant att lära sig hur man undersöker och hur man ska tänka om man hittar nåt och sådär.

Sen var jag med på lite operationer och sådär på eftermiddagen. Mellan 15 och 17 satt jag och pluggade inför duggorna imorgon, och så skrev jag ut lite material inför nästa vecka. Brabra. Det enda jag borde göra nu som jag inte gjort ännu, är att ordna upp nästa vecka. Får se hur jag styr upp det imorgon.

Klockan 17 var det dags för röntgenjour. Det var riktigt roligt, jag impade på överläkaren med att veta att radius ska vara 10 grader volarbockad, dvs den ska ha en vinkel på 10 grader ”framåt”. Det lärde jag mig av en trevlig ortopedjour i somras. Tralala.

Sen fick vi in en till likadan fraktur som jag också diagnosticerade. Jag är kickass! Fast man får ju lite ledtrådar när man inte kan, så det är inte så fasansfullt svårt.

Imorgon är det duggadags, det blir nog bra tror jag. Diskuterade lite med en plastikkirurg om mina teorier inför seminariefallet imorgon också, och hon tyckte att min ide lät bra. Endokrinfallen har jag gjort, och så har jag läst hela kompendiet och gjort alla instuderingsfrågor.

Imorgon ska jag till R på middag, ska bli trevligt det. Och innan jag åker, eller medan jag är borta, så kommer pojken hem till mig. Trevligt det också.

En av de första röntgenbilderna

Written by Bitchslap Barbie

2 oktober 2008 den 22:10

Publicerat i utbildning

Tagged with

Kommentera

