Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Kärlkirurgi

leave a comment »

Jepp, det ska jag lära mig den här veckan, och Gävle ska jag hålla till i. Det blir nog bra. Hade tänkt gå mycket jour, och hade tänkt träna mycket också, så får vi se hur det går.

På kärlkirurgen tar man hand om aneurysm av stora kroppspulsådern, man opererar förträngningar i tex benkärlen som ger massor med symtom. Man kan också operera förträngningar på halspulsådrarna, dessa förträngningar kan ge upphov till stroke.

Ungefär sånt håller man på med. På stora sjukhus (typ Uppsala, KS osv) gör man lite mer avancerade saker än man gör i Gävle.

Men är man i Uppsala så får man trängas med ungefär en miljard kandidater från termin 6, och det kan man klara sig utan. Speciellt eftersom de har en jävla massa fördelar i jämförelse med oss som gör mig ordentligt pissed off. Men det ska vi inte gå in på nu.

18:09 åker jag till Gävle, och hem kommer jag på torsdag, nån gång vid 17-tiden. Antagligen blir det inte så mycket bloggande när jag väl är i Gävle, utan mer plugg och träning. Men ni klarar er nog, och jag har lite grejer liggande i Drafts som jag tänkte att ni skulle få läsa den här veckan. Tex lite om Homeopati, och lite mer om övervikt….

Written by Bitchslap Barbie

5 oktober 2008 den 16:47

Publicerat i utbildning

Kommentera

