Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Storebror ICA med de anpassade rabatterna

leave a comment »

Ptja, senaste Buffé damp även ner i min brevlåda igår, och även jag fick en bunt personliga rabatter. Inget sådär superanvändbart men ändå. Jag ska erkänna att jag är lite kluven till det hela.

Det är ju egentligen inte helt kosher att de vet vad jag handlar. Jag gillar inte kartläggning rent principiellt, och i det här fallet, precis som i fallet Lex Orwell, så är det de eventuella framtida konsekvenserna som stör mig mest. Jag tror inte att ICA/den nuvarande regeringen använder infon de samlar in på otillbörliga sätt, men fan vet vad framtida ICA/regeringar kan tänkas få för sig. Vad jag handlar får de gärna veta, jag skäms inte.

Sveriges Konsumenter gillar det inte i alla fall, det har jag förstått av att läsa SvD och DN.

Å andra sidan är knappast ICA-kortet lika farligt som FRA-lagen eftersom man ändå kan välja själv om man vill att ICA ska få veta vad man handlar genom att ansöka om/inte ansöka om ICA-kort, då finns det ju ändå en komponent av fritt val inblandat vilket jag ändå tycker gör det hela lite mer ok.

Sen är jag nog lite billig också, kan jag tjäna på nåt så är det mer ok. FRA lagen tjänar jag fanimej inget på, och den är en styggelse, medan jag får rabatter av ICA, och det känns lite lite mer ok. Men det ligger nån liten olustkänsla och gnager nånstans ändå tycker jag.

Written by Bitchslap Barbie

17 oktober 2008 den 15:39

Publicerat i integritet, samhälle

Tagged with , ,

Kommentera

