Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Porr, igen.

with 5 comments

Hur är det egentligen, tycker folk att det är respektlöst mot partnern att titta på porr? I aftonbladet handlar det om det här idag. Deras relationsexpert säger följande

– Att han använder porr för att tillfredställa sig i avskildhet, snarare än tillsammans med henne, är ett tecken på att det handlar om ett porrmissbruk.

Jag håller med, om partnern använder det istället för att ha sex med sin fru eller man, då är det nåt lurt. Å andra sidan så är det väl just i avskildhet som man tar till porren, har man partnern närvarande så är det dels ganska respektlöst och dels rätt onödigt eller nåt allvarligare fel på förhållandet.

Jag har via idogt forumsurfande kommit fram till att det ändå är en ganska stor del av kvinnorna som stör sig på att deras partner kollar på porr, och på olika sätt försöker förhindra honom att göra detta. Vad jag inte förstår är varför, är det pga osäkerhet, för att man tycker att det är kvinnorförnedrande?

Personligen tycker jag det är helt ok, vill min pojkvän göra det så är det upp till honom, det är inte min stil att försöka kontrollera min partner. Så länge han fortfarande har sex med mig så bryr jag mig inte om vad han gör när han är själv (ok, jag skulle bry mig om han var otrogen, men ni fattar vad jag menar…).

Näe, det här blir det en omröstning om, kommentera gärna och berätta varför ni inte gillar att partnern kollar på porr, ni som tycker det. Eh, och ni andra också.

Written by Bitchslap Barbie

3 november 2008 den 17:36

Publicerat i personligt, samhälle

Tagged with , , ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu är jag ju kille så jag kanske inte fick rösta men gjorde det ändå. Många tjejer tittar ju på porr också även om många förnekar det. Min flickvän och flertalet av hennes och mina tjejkompisar gör det. Hursom. Jag tycker det är ok. Att man har lite kul med sig själv ser jag som ett friskhetstecken som ingen ska kunna ta ifrån henne/honom. Dock får det ju inte gå till överdrift och båda måste ju respektera varandra.

    Ja, du verkar se det ungefär som jag. Det börjar väl bli ett problem dels när den ena parten vill begränsa den andra, och dels om personen som tittar på porr gör det inför en partner som han/hon vet mår dåligt av det.
    Respekt åt båda håll så löser det sig.
    Och självklart får även killar rösta
    /BB

    Per

    4 november 2008 at 2:16

  2. Tycker du har en sund och bra inställning till det hela.

    Tackar, komplimanger uppskattas =)
    /BB

    NegerDea

    4 november 2008 at 11:47

  3. att se på porr är ett måste för män
    det kryddar relationen och gör naturligtvis partnern lyklig när man testar det man sett med henne

    Man är så längt från otrohet man kan vara
    det är 0 % risk att man träffar nån då
    värre är det att gå ut o handla eller gå till jobb eller hemska tanke gå på krogen med kompisar
    men det lyckas väl ni feministdårer förbjuda oxå
    Tänk för faan annars blir ni evigt singel

    ”ni”, nejdu, feminist är jag inte. Jag håller inte heller med om att det är ett ”måste” för män. Däremot tror jag att ungefär 99,99% av alla män tittar på porr hyfsat regelbundet.
    Annars håller jag med dig, jag räknar det inte heller som otrohet, och jag skulle personligen tycka att det var mycket värre om min pojkvän sexchattade med en kompis eller nåt liknande – fast inte heller det skulle jag beteckna som otrohet.
    /BB

    Faddio

    4 november 2008 at 16:03

  4. […] som bloggar samma ämne: Blogge , El Rubio, Bitchslap Barbie, Metrobloggen – jj.n, Blottad Miss […]

  5. Porr är tydligen något som väldigt många uppskattar. Porr är tyvärr dagens slavhandel. Inge accepterar slaveriet som fanns förr så frågan är hur det kan komma sig att dagens slaveri är så accepterat.

    Visst, vissa gillar sex och mycket sex! Vissa tycker om att visa upp sig, men varför? brist på uppskattning och bekräftelse är ofta anledningen. Hur mår egentligen porrskådisarna? Jag syftar nu både på kvinnor och män. Sexuellt utnyttjade som barn, dåligt självförtroende, brist på vänner, narkotiaberoende och ett stort pengabehov är ofta svaren.

    Tänk efter en extra gång. Kryddar du verkligen ditt sexliv så mycket att du kan göra det på andra människors bekostnad?

    Dagens slavhandel? Det är vuxna människor som gör det av fri vilja. Varför måste det vara ett tecken på att man mår dåligt, eller har haft en dålig barndom bara för att man gillar sex? Det finns nog ganska mycket exhibitionism i den gruppen tror jag, och det tror jag ofta är svaren.
    Eftersom jag inte ser det som att jag gör det på andra människors bekostnad så blir svaret rätt lätt. Ja.
    /BB

    lillan

    6 november 2008 at 17:02


Kommentera

