Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

”gips, så var det borta”

leave a comment »

Idag har varit en bra dag. Hade föreläsning om ortopediskt multitrauma idag på morgonen, riktigt bra trots att vi var trötta hela gänget.

radiusskenaPå eftermiddagen var det dags för gipsning. Det var kul! Jag lade min första radiusskena – som man använder om patienten har en underarmsfraktur. Och sen fick jag vara försökskanin när våran handledare skulle visa hur man lägger ett underbensgips. Blev så fint så. Hon var rätt rolig, handledaren alltså, inget vi gjorde var rätt. Och då ska man betänka att hon har gipsat folk dagligen i massor med år, medan det var vår första gång. Jag var toppenbra, bildbevis till vänster. Det är alltså inte min arm med gips, utan armen på den tjejen jag gipsade, och den där grejen vid tummen klippte jag bort sen :P.

plastcastOvan är mitt ben i plastgips. Det var faktiskt rätt bekvämt, även om man inte tror det. Skämtet i rubriken kom från en klasskompis och var bara SÅ dåligt att det var tvunget att få vara med.

Anyway. Sen skuttade jag iväg till gymmet, sådär äckligt sprängfylld av motivation som man kan vara ibland, och hårt körde jag. Helena som jag tränade med lekte diktator och tvingade mig att göra jobbiga saker. Typ bänkpressa extra många reps och sådär, så nu kan jag inte lyfta armarna – antar att jag kommer behöva bli matad imorgon, och få hit nån personlig assistent som kan kamma mitt hår och borsta mina tänder på morgonen.

Nuså. Nu ska jag blogga om vettigare saker, och sen ska jag plugga ortopedi. Puss på er.

Written by Bitchslap Barbie

5 november 2008 den 19:16

Publicerat i utbildning

Tagged with , ,

Kommentera

