Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Debatt 6/11

leave a comment »

Ja, det handlade ju delvis om Halal-tv. Men det är faktiskt inte därför jag skriver, utan framför allt för att beklaga mig lite över Janne Josefsson. Maken till partisk människa får man verkligen leta efter. Det är ju inte direkt ett tecken på en bra moderator för en debatt att han klipper av ordet för folk som inte håller med honom, och att han enbart ställer ”svåra” frågor till de som inte håller med honom.

Ska inte en debattmoderator vara neutral? Eller åtminstone inte uppenbart partisk. Han var så otroligt ettrig mot Carl Hamilton att jag kom på mig själv med att tycka synd om honom. Hamilton då alltså. Han har ju faktiskt en poäng, och det är definitivt en fråga värd att diskutera. Kanske inte just handslaget i sig, utan mer hur tolerant det Svenska samhället ska vara mot våra nya invånare, och hur mycket vi vill att människor som flyttar hit ska anpassa sig. Det är ju bra att sånt här händer, det öppnar upp för diskussion, och det är otroligt synd att kväva den diskussionen genom att börja kasta rasismanklagelser omkring sig. Att bli anklagad för rasism är ju inte direkt nåt som öppnar upp för diskussion…

Nej, det är helt klart frågor värda att diskutera. Och jag tycker att Carl Hamilton har delvis rätt. Det kan vara ohyfsat om en person inte hälsar genom att skaka hand, men å andra sidan kan vi knappast tvinga folk som inte vill skaka hand heller.

Men, liberal som jag är så tycker jag faktiskt att människor har rätt att själva välja vem de vill röra vid och inte, vilken religion man vill följa, eller inte följa och så vidare. Jag kan förstå ”andra sidan”, men för mig är personlig integritet och valfrihet viktigast.

Written by Bitchslap Barbie

7 november 2008 den 15:19

Publicerat i samhälle

Tagged with , , ,

Kommentera

