Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bästa dagen ever!

leave a comment »

Ja, alltså, jag vet att det är tråkigt att läsa ”dagböcker” men jag har haft en skitbra dag och jag bara måste skriva om det. Första dagen på ortopeden var det också.

Jag träffade min handledare imorse, och jag verkar ha dragit vinstlotten där. Han är jättetrevlig, skämtsam och tycker om att svara på frågor – vilket ju passar mig utmärkt.

Fick assistera honom på en operation på förmiddagen, vilket var riktigt kul då han var ensam kirurg, så jag fick göra lite också, står man som ”andreassistent” får man på sin höjd klippa av några trådar eller så. Anyway, jag kan inte berätta så mycket om operationen och så, men det var väldigt tufft att ha sett.

Under den operationen hade vi också världens sötaste och raraste operationssköterska, hon lärde mig massor med saker om skruvar och plattor, såna där baskunskaper som jag antagligen annars hade behövt fråga om varenda operation. Så var hon så rar att jag ville ta med henne hem!

Efter luch så var det dags för nästa operation. En ”rutinoperation” på ortopeden, tillsammans med deras tv-kändis ;). Även där fick jag assistera – fast som ”andreassistent” den gången. Han var faktiskt en riktigt strålande bra handledare. Förhörde mig på lite anatomi och sådär medans. Den rara operationssköterskan var sköterska på den operationen också, och tog faktiskt lite kort på mig där inne. Fast de får jag inte lägga upp på internet. Sekretess och grejer.

Och, för att avsluta dagen perfekt så lyssnade jag på den här låten på väg hem

Written by Bitchslap Barbie

10 november 2008 den 17:20

Kommentera

