Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Sliten

leave a comment »

Ja, vilken vecka det har varit. Har varit så kul, och jag har lärt mig massor, men shit vad jag är trött.

I tisdags åkte jag med ambulansen på kvällen – snacka om att min pojkvän kommer få ett kul jobb. Blåljus skapar adrenalin vill jag lova. Däremot blir man åksjuk när man måste åka baklänges :P. Anyway. Det var toppen, blev väldigt väl omhändertagen och hade bra handledare. Fick dessutom hyfsat representativa körningar. En transport, en medicinsk, en ortopedisk och en kirurgisk – så jag var nöjd.

Igår kväll gick jag ortopedjour, vilket var rent strålande lyckat eftersom igår också var första dagen med ordentlig halka. Det fanns MASSOR med patienter, och nästan alla var frakturer eller frakturmisstanke. Hade dessutom en toppenbra handledare som lät mig ta massor med eget ansvar, men ändå fanns där i skuggorna. Det är sånt man lär sig på!

Imorse på vägen till skolan räknade jag ut att jag under tisdags- och onsdagsdygnen varit på sjukhuset sammanlagt 34 timmar, vilket ju förklarar slitenheten.

Jag ska snart ringa mamma och snacka lite skit, och sen ska jag hoppa ner i ett varmt bad – och sen är det nog så gott som läggdags. 20-21-tiden eller så. Men allra först ska jag läsa dagstidningarna för första gången sedan i måndags kväll 😛

Written by Bitchslap Barbie

20 november 2008 den 17:52

Publicerat i utbildning

Kommentera

