Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Förbjuda sexköp utomlands?

with 8 comments

I SvD och Aftonbladet står det idag om att Norge har infört en lag mot sexköp som är inspirerad av Sveriges. De har dock gått ett steg längre och förbjuder också Norrmännen att köpa sex utomlands.

Jag ska ärligt erkänna att jag faktiskt inte vet om jag tycker att sexköp ska vara olagligt över huvud taget. Det finns definitivt nackdelar med att det är olagligt, det leder ju till exempel till högre risker för de personer som ändå prostituerar sig, men det finns också stora fördelar. Näe, jag känner att jag behöver läsa på mer innan jag bestämmer mig.

Däremot måste jag säga att om prostitution är tillåtet i Lettland och Thailand så bör det vara tillåtet att åka dit och ha sex. Det är väl upp till den egna moralen om man tycker att man utnyttjar kvinnorna eller whatever.

Sen är ju frågan hur man ska se till att lagen följs, ska det ligga på de utländska myndigheterna att se till att semestrande Svenskar låter bli prostituerade kvinnor, eller hur är det tänkt?

Näe, jag vet inte. Det känns som ett ganska ogenomtänkt förslag tycker jag. Bloggpost om prostitution kommer när jag har tid att formulera en åsikt.

Written by Bitchslap Barbie

25 november 2008 den 18:39

Publicerat i samhälle

Tagged with

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag skulle inte vilja leva i en värld där länders lagar sträcker sig utanför dess gränser. Ryssland och Kina för att inte tala om USA skulle nog tycka det var väldigt trevligt. Även om detta var tänkt för sina egna medborgare är ett scenario där det gäller fler inte långt borta.

    Men exakt. Jag gillar inte heller det, det känns som lite diktaturvarning.
    /B

    Sokar

    25 november 2008 at 18:45

  2. Bitchslap Barbie … from Connecticut.

    Haha, du kan vara den första som har kopplat varifrån det kommer. Guldstjärna i kanten!
    /BB

    BL

    25 november 2008 at 19:37

  3. Det är grotekt, det är vad det är.

    Agree
    /BB

    Storebror

    25 november 2008 at 19:43

  4. För en tid sedan kunde jag läsa på skvallerpressens löp att Bea blivit övergiven av sin man. Som man vill jag bara säga att så länge Sverige ”producerar” femitrister och andra jobbiga kvinnor i stort antal så hjälper inga sexköpsförbudslagar. Vanliga svenska män vill ha vanliga okomplicerade omtänksamma kvinnor och de andra kvinnorna kan tala sig varma diverse förbud, men tro mig karlarna kommer ändå inte. Jag tror på marknadskrafterna och därför är jag övertygad om att när Sverige slutar att producera femitrister, då behövs inga sexköpsförbudslagar längre eftersom då anser vi svenska män att de svenska kvinnorna blivit attraktiva. Nu skall vi plågas med TV-serier där egoister görs till hjältar i olika såpor där ensamma mammor är hjältinnor. Vore det inte bättre att göra kvinnor som låter sina barn växa upp med sin pappa bli hjältinnor?
    Sedan förstår jag inte varför förbuden skall fokusera på sex. Varför skall vi inte lagar som förbjuder ojusta arbetsvillkor i alla branscher? Är det värre att gå till lättfotade Lisa än att betala Svetlana svart svältlön för städning, eller ge svältlöner till utländska jordbruksarbetare, chaufförer eller byggnadsarbetare? Är det kanske så att vi skall straffa de som inte vill ge femitristerna det de vill ha? Skall vi visa omtanke om andra människor då skall det gälla i alla yrken och inte bara i de yrken som konkurrerar ut femitristerna.

    Jag ser din poäng, och jag håller med. Det är lite förmätet av Sverige (och Norge) att tro att vi är så fruktansvärt mycket bättre än alla andra att våra lagar även ska gälla i andra länder.
    /BB

    Male Chauvinist Pig

    25 november 2008 at 20:20

  5. Det finns INGEN varken i Sverige eller nån annanstans som har med att göra vad folk gör med sina egna kroppar. Kroppen äger man 100% själv och bestämmer 100% själv över. Jag kommer ALDRIG acceptera nåt annat än det, oavsett vilka lagar som nånsin stiftas. De är isåfall brott mot den mest fundamentala mänskliga rättigheten som finns. Sånt ska och kommer alltid att bekämpas tills folk fattar att man inte kan påföra andra sin egen personliga smak. Något som folk borde fattat för 100-tals år sedan.

    Det finns ingen som äger mig. Speciellt inte Sverige. O definitivt inte om jag åker utomlands.

    Nåt av det sjukaste jag hört på riktigt länge. Det värsta är att sånna idioter kan ta sig till styrande positioner i samhället överhuvudtaget. Det är riktigt riktigt illa..

    Det är lite den linjen jag är inne på också, det är delvis därför jag inte rakt av kan acceptera att prostitution ska vara olagligt.
    Jag fattar inte vad fan det är med kontrollbehovet hos våra politiker. De har verkligen tappat kontrollen över kontrollbehovet det här året…
    /BB

    m96

    25 november 2008 at 20:21

  6. Har svårt att se hur man kan motivera en lagstiftning vare sig principiellt eller praktiskt, och att göra det globalt på det viset var nog bland det dummaste jag hört.

    Fan, vi kanske inte har världens mest korkade politiker trots allt, norges verkar ju ännu dummare.

    Mjo, fast frågan är om inte IPRED är en ännu dummare lag egentligen. Beror väl på kanske.
    /BB

    Karl

    26 november 2008 at 13:10

  7. Visst är IPRED en kapitalt dålig ide, men det är ändå en lite mer komplicerad fråga. Principen att landets lagar ska gälla medborgarna var dom än befinner sig är IMO helt vansinnig.

    Jag ser dock en gemensam nämnare. Beatrice Ask. Hon borde fan avskedas omgående.
    /BB

    Karl

    26 november 2008 at 16:57

  8. Det gäller väl ganska många av våra politiker… 😛

    Jo, men henne inleder jag snart en Vendetta mot. (ho ho)
    /Barbie

    Karl

    26 november 2008 at 18:20


Kommentera

