Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Jan Guillou säger:

with 4 comments

Jag var inte hemma så att jag själv kunde chatta med Jan Guillou, men när jag läser chatten nu i efterhand så ser jag att det inte hade gjort någon som helst skillnad.

Jan Guillou har bestämt sig för att de 2,2 miljoner fildelarna är tjuvar, och det är liksom allt han säger, om och om igen, oavsett vilken fråga som ställts.

Nedan är ett urval av Guillous svar från chatten

Jan Guillou: Skitsnack!

Jan Guillou: Det är svårt att avgöra vem som kommer med det dummaste påståendet i en sådan här chatt men du leder.

Jan Guillou: Den frågan är irrelevant.

Jan Guillou: Den frågan kan inte vara allvarligt menad.

På det hela taget är han bara dryg, och frågor han inte kan svara på svarar han svar som ovan. Vilket är synd. Jag tror att pro-piracysidan gärna vill få till stånd en dialog, det är åtminstone de vibbar jag får av bloggar och artiklar, medans antipiratsidan mest bara snackar om stöld.

Written by Bitchslap Barbie

25 november 2008 den 18:07

Publicerat i politik

Tagged with , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Guillou är ifs inte dum, men hans tänkande lutar åt borderlinetendenser.

    Han är inte ointelligent nej, men han är dåligt påläst och vägrar lyssna på argument. Då kan man lika gärna skita i att diskutera över huvud taget. Han vinner inga supportrar på det där beteendet.
    /BB

    Karl

    26 november 2008 at 13:12

  2. Jag har aldrig sett honom lyssna på argument i någon fråga. 😛

    Det är väl egentligen bra i sammanhanget att han går in som en blind ångvält i debatten. *ler lite*

    Det är mycket bra, men det är synd att många på ”hans sida” beter sig så. Hade de lyssnat och varit villiga att diskutera saken hade problemet nog varit betydligt mindre.
    /Barbs

    Karl

    26 november 2008 at 17:02

  3. Lyssna, diskutera? Tror du du lever i en demokrati eller?! ;P

    ”Barbs”? Dåligt humör? ;P

    Jag trodde det, tills alliansen tog rodret – och då hade jag ändå förväntat mig mindre diktatur än innan.

    Mycket! Politikerna jävlas!
    /B

    Karl

    26 november 2008 at 18:26

  4. Jag har försökt diskutera invandring med riksdagsledamöter… Efter det har jag inga illusioner längre. Jag misstänker att jag hade fått vettigare svar ifrån ett gäng 10-åringar…

    Jag har hört politiker på fullt allvar säga att dom är valda för att leda, inte att lyssna på folket. Vilket stämmer väldigt väl med den politiska praktiken i sverige…

    Det är ju en schysst inställning liksom, de kanske tror att vi lever i en diktatur. Eventuellt måste jag maila och upplysa om vad en demokrati är, och hur den funkar.
    Om jag bara hade orkat.
    /BB

    Karl

    27 november 2008 at 2:52


Kommentera

