Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Porr på hotellrum?

with 3 comments

I Aftonbladets Wendela hittar jag en artikel av en man som har uppmärksammat att det numera är flera organisationer som för sina tjänsteresor väljer porrfria hotell.

Personligen så fattar jag inte vad grejen är. Det är bara lite porr, kom igen nu! Det är inge världens undergång om kommunpamparna i Helsingborg tittar på en porrfilm innan de somnar. Det gör inte att de blir sämre människor, eller mindre kapabla till att fatta beslut dagen efter.

Nu tycker jag i och för sig att hotellen har rätt att vara porrfria om de tycker att det är en bra grej, och de olika föreningarna och kommunerna har rätt att välja det om de tycker att det verkar bra, men varför måste det göras en så stor grej av det?

Malin Wollin har kommenterat och undrar varför Tore är så upprörd, jag ska vara snäll och tala om det. Jag tror nämligen Tore är lik mig i det avseendet att vi gärna vill bestämma själva.

Jag gillar inte att andra människor bestämmer åt mig, jag kan acceptera det när det gäller lagar och så vidare, men helst skulle jag bestämma själv. Och då att en massa nymoralister ska bestämma att jag inte får titta på porr om jag vill känns helfel. Det är inte olagligt, och det är inte bara ”äkta rövknull med en tightskinkad anorektiker med blonderat hår”. Det finns ju vacker porr också, om det nu är det man är ute efter.

Written by Bitchslap Barbie

25 november 2008 den 7:43

Publicerat i samhälle

Tagged with ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det är fascinerande hur detta kan vara en fråga. Skall man titta på porr på ett hotell, så krävs det att man själv väljer att växla över till porrkanalen.

    Det är med andra ord inte något du får upptryckt i ansiktet bara för att du bor på hotell.

    Många hotell har dessutom TV med inbyggd video/DVD, så en tur till videobutiken runt hörnet, och du kan glo på vad f-n du vill.

    Jag är en vuxen människa, och förmögen att göra mina egna val. Jag skulle aldrig komma på tanken att kräva att hotellet har porr om de inte vill, men att förbjuda det, eller hindra sina anställda att fatta sina egna val, det är bara typiskt moraliskt hyckleri.

    Du har med andra ord fullständigt medhåll från min sida.

    Medhåll är trevligt =). Man kan ju fråga sig varför är det så hemskt att låta folk välja själva?
    Dessutom kan man få tag på porr ännu lättare om man har en bärbar dator med sig, finns väl ett gäng hotell som har trådlöst internet också… Fast man kanske har blockerat vissa hemsidor förstås. Vad vet jag.
    /BB

    Marcus Fridholm

    25 november 2008 at 14:16

  2. Jag tycker det är viktigt att vi lägger sig i vad andra gör på sin fritid bakom stängda dörrar, speciellt när de inte skadar någon.

    Men inga skattepengar bör ju gå till politikers porrtittande.

    Det där med skattepengar måste jag kommentera. För jag tror inte att tjänstemannen i fråga betalar för porren, eller att de i så fall betalar för det ur egen ficka. Skulle det inte vara så så tycker jag också att de kan skippa porren, och inte heller ska de titta på porr på arbetstid.
    I övrigt håller jag med om att människors valfrihet är överskattad. 😉
    /Barbs

    Sokar

    25 november 2008 at 17:54

  3. Det är inte bara en diskussion om valfrihet.. Icke att förglömma är hur trevligt det kan vara med lite naket ibland! Varför bojkotta öht.

    Bra fråga, alla tycker ju förstås inte att naket är trevligt. Men annars förstår jag vad du menar.
    /BB

    Gunnel

    4 december 2008 at 23:24


Kommentera

