Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Gudrun och Mona

with 3 comments

Sossarna tappar väljare, kunde vi alla läsa om i tidningarna igår och för några veckor sen. Idag kommer Gudrun Schyman till Monas hjälp.

Jag tror faktiskt inte att Mona och gänget tappar väljare för att hon är kvinna. Jag tror att de tappat väljare för att hon är rätt inkompetent egentligen. Hon kläcker ur sig rätt många kommentarer som man undrar varifrån de kommer. Speciellt gällande invandrings- och integrationsfrågor. Hon har dessutom ett lite småfult debattsätt när hon hela tiden använder debattmotståndarens förnamn. Partiledardebatterna är ju praktexemplet ”Fredrik, bla bla bla… Fredrik”. Det låter väldigt överlägset och trist.

Näe. Mina anledningar till att inte gilla Mona har inget att göra med hennes kön. Jag gillar tjejer sådär generellt. Vad jag stör mig på är att Gudrun (och resten av feministgänget) alltid måste få allt att handla om kön. De är ju de som cementerar könsroller.

Mona Sahlin fick jobbet för att hon är kvinna, och för att hon är kvinna är det fult att säga att hon inte är bra på det hon gör. Hon har inte folkets förtroende, och det har inte ett dyft med kön att göra.

Written by Bitchslap Barbie

27 november 2008 den 16:46

Publicerat i politik

Tagged with , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bara att hålla med. Hon har dåligt rykte sen den tidigare affären också…

    Tycker feministerna bygger på och cementerar en könskonflikt snarare än att göra särskilt mycket gott i dagsläget. Mitt intryck är att dom i praktiken skapar fler offer genom att sprida en distorderad verklighetsbild. Dessutom så tror jag inte feminismen är bra för någon annans psykiska hälsa heller…

    Det är ju lite så, och det är därför jag inte längre anser mig vara feminist. De gör saken värre enligt mig..
    /B

    Karl

    27 november 2008 at 17:59

  2. Samma här, tills jag märkte var dom ”riktiga” feministerna stod för…

    Exakt.
    /Barbie

    Karl

    27 november 2008 at 18:46

  3. Jag får lite Sarah Palin vibbar av Mona, jag vill inte ha den kvinnan som ledare för Sverige om det blir en kris.

    Ne, hon är allmänt läskig. Inte riktigt lika läksig som Sarah Palin, men nästan.
    /BB

    Sokar

    27 november 2008 at 22:54


Kommentera

