Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Dreamhack och humor

with 4 comments

Ja, jag vet att jag är lite efter med nyheten om att FRA buades ut på DHW, men det skiter jag i. Det är roligt som 17. Väldigt många människor har skrivit om det här. Daniel kan nog vara bäst av dom alla.😛

Xor the pirate gör mig dock väldigt nyfiken med detta kryptiska inlägg.

The Pirate Bay är tydligen inte välkomna heller, vilket ju är skumt då 9/10 fildelar på DHW. Personligen är jag inte säker på att 9/10 räcker, tror nog att det är fler än så.

Vackert right?

Vackert right?

Written by Bitchslap Barbie

29 november 2008 den 14:55

Publicerat i politik, roligt

Tagged with , , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Åh, tack.🙂

    Varsågod =)
    /BB

    Daniel Brahneborg

    29 november 2008 at 15:00

  2. Hehe… Såg den bilden när jag var ute på ”the bay”. ;P

    Det är verkligen inte därifrån jag har fått den. Såna olagligheter pysslar jag inte med.
    /Ängeln

    Karl

    29 november 2008 at 18:18

  3. Finns en del lagligt material där med faktiskt… Gamle Trent(NIN) la tex upp delar av sin senaste där faktiskt. Köpte skivan också, som med frakt ifrån USA kostade 20$… Fast det behövdes knappt, för man fick direkt tillgång till musiken via nätet också. Där pratar vi seriöst försök att anpassa sig till en ny verklighet. Det lät då som det föll väl ut, men det vore intressant att höra hur det gick totalt sett…

    Det är ju lite så. Artister och skivbolag hävdar att de förlorar pengar på fildelningen, jag är inte helt övertygad om att det faktiskt är så. Och jag har studier från KTH och Harvard som backar upp mig. Skivbolagen är ju tyvärr överflödiga idag, artisterna kan själva göra det skivbolagen tidigare gjort.
    /BB

    Karl

    29 november 2008 at 23:36

  4. Dom blåser upp sina siffror genom att sätta varje nerladdning till ett förlorat inköp, vilket naturligtvis är galet. Dessutom blundar dom för den gratis marknadsföringen, vilket är en stor grej.

    Man skulle kunna tänka sig en ny form av skivbolag, som faktiskt har distrubuering som huvudsyssla och inte en massa annat trams. Som går in som partner i stället för överhuvud.

    Mjo, det som jag laddade ner är mycket saker som jag absolut inte skulle köpt. Jag har också hittat många band där jag inte hade köpt skivorna om jag inte hade ”fått” lyssna först. Mig har de troligtvis inte förlorat många kronor på alls alltså.
    /BB

    Karl

    30 november 2008 at 14:14


Kommentera

