Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Detta är framtiden…

with 3 comments

Eftersom det för mig idag är måndagmorgon (igår var bara en testdag) så är jag lite allmänt tjurig och så, så jag ser inte direkt saker rosenskimrande.

Hittade den här artikeln i aftonbladet, som beskriver vår framtid med IPRED. Det är alltså en man på åland som fått ett av antipiraternas utpressningsbrev för att han äger datorn som frun och barnen fildelat ifrån. Själv vet han inte ens hur man gör.

Och då ska det tilläggas att Finland har en lite mildare variant av IPRED än den som är tänkt att införas i Sverige. Där krävs det att personen har laddat upp material för att rättighetsinnehavaren ska ha rätt att gå till domstol.

Men trots detta:

Men enligt det finska Piratpartiet har lagen inte fått några större konsekvenser.

– Nedladdningen har faktiskt ökat i Finland sedan lagen trädde i kraft, säger Anton Tamminen från finska Piratpartiet, till aftonbladet.se.

Written by Bitchslap Barbie

2 december 2008 den 6:25

Publicerat i politik

Tagged with , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag hoppas att lagen inte får några konsekvenser för att det talas om att störta staten i dom ungas ordmun.

    Mja, ungdomar brukar vara pigga på sånt. Jag hade rekommenderat dom att rösta på piratpartiet istället 😛 Det tänker jag göra.
    /BB

    Mike

    2 december 2008 at 7:03

  2. Sifo ringde faktiskt idag och frågade mig om bla Ipred. Det blev ingen nåd… 😛

    NAW! Jag vill också bli sifo-undersökt. Jag vill också tala om vad jag tycker om jävla IPRED.
    Avis!
    /BB

    Karl

    2 december 2008 at 18:20

  3. Vad mer, hon frågade om jag var intresserad att ingå i någon slags webfrågegrupp. 🙂 Ze power!

    Verkligen! Bah, de ringer aldrig mig. Har hänt typ en gång, och då var det om nåt som jag var så otroligt dåligt insatt i så…
    /BB

    Karl

    2 december 2008 at 20:55


Kommentera

