Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Inte tillåtet att vara anonym.

with 3 comments

Om nån nu var naiv nog att tro det. Läste inte ens min aftonbladet-artikel så noggrant idag, så jag missade det.

Hittade det dock hos copyriot, brokep och west.

Här är citatet från aftonbladet.

En annan effekt enligt Anders Ahlqvist är att de företag som har som affärsidé att anonymisera internettrafiken kommer att få det svårt.

– Att syssla med anonymesringstjänster kommer inte att vara tillåtet eftersom det bryter mot lagen.

No escape!

Nu ska jag drömma mardrömmar om den samlade kraften i FRA, IPRED1 och Datalagringsdirektivet. Puss.

Written by Bitchslap Barbie

12 december 2008 den 22:57

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ojoj, snaran dras åt. Snart sitter Fredde och Bodström i våra sovrum med kameran i högsta hugg. Mitt politikerförakt har just i veckan exploderat.

    Exakt. Jag väntar bara på såna där telescreens som de har i 1984. Det blir verkligen mer och mer likt…
    /BB

    Callisto

    13 december 2008 at 1:56

  2. Vad i sju helveten… *skakar på huvudet*

    Frågan är då vad som gäller privata program. Att tvinga alla program att spara all information om kommunikation känns vansinnigt. Å andra sidan börjar hela den här svängen kännas smått schizofren.

    Jag undrar hur det ser ut i diktaturer. Har ens Kina eller Nordkorea den här nivån av övervakning? Om dom inte har det så kommer dom definitivt skaffa det i och med att vi i väst sänker oss så lågt, vilket kommer drabba demokratirörelsen.

    Jag förstår inte varför liksom. Hur många terrordåd sker i Sverige årligen? -2? Varför ska vi då övervakas som vi var terrorister allihop?
    /BB

    Karl

    13 december 2008 at 14:02

  3. Nu har sverige problem med en snabbt stigande brottslighet, det kan jag förstå att dom vill göra något åt, men det här är inte lösningen. Gå på orsakerna i stället.

    För mig spelar det ingen roll. Finns ingen brottslighet i världen som motsvarar alliansens åtgärder. Eller jo, vissa speciellt ömmande fall möjligen, men you get my point.
    /BB

    Karl

    13 december 2008 at 16:36


Kommentera

