Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Två små kommentarer bara

leave a comment »

Hittar en artikel i SvD som innehåller två påståenden jag känner att jag behöver kommentera – som vanligt alltså 😛

Som SvD.se tidigare skrivit drevs direktivet fram av den tidigare svenske justitieministern Thomas Bodström, men måste nu implementeras av en borgerlig regering som helst inte vill ha lagen.

Det är den där sista raden jag ställer mig lite frågande till. Om den borgerliga regeringen inte vill ha lagen, varför är det då bara centerpartiet som säger sig vilja ha minimilagringstiden på 6 månader? Det känns ju inte helt övertygande att moderaterna helst inte skulle vilja ha lagen alls, när de samtidigt propsar för en lagringstid på 1 år

Han menar att en vägran att införa datalagringsdirektivet enbart skulle leda till att Sverige hamnar i EG-domstolen, döms till böter och därefter tvingas införa lagen trots allt.

– Kommissionen stämmer oss och i slutändan blir det vite och skadestånd. Det är verkligen onödiga skattepengar, säger Linander till SvD.se.

Jag läste i SvD förra veckan att det beräknas kosta ungefär en miljard att införa datalagringsdirektivet i Sverige, undrar hur mycket pengar vi skulle bli stämda på. Det finns ju faktiskt en chans att vi skulle tjäna pengar på att vägra att införa direktivet. Fast jag är en komplett nolla på ekonomi, så det är mycket möjligt att jag missat nåt här. Kommentera gärna i så fall.

Written by Bitchslap Barbie

15 december 2008 den 21:49

Kommentera

