Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

IPREDator

with one comment

Ja, det var länge sen sist nu, tror inte jag har skrivit om IPRED på säkert en vecka… förutom det där igår då. Ehrm.

Snubblade över två artiklar i DN och en i Metro som jag måste tipsa om.

DN berättar att 700 000 svenskar fildelade i våras, det enligt SCB. Personligen tror jag mer på Peter Sunde, som hävdar att Piratebays trackersystem kommunicerar med 2,2 miljoner svenska IP-adresser i veckan. I den här artikeln hävdar även antipiratbyrån att lagstiftningen fungerat i Finland. Inte helt säker på att jag håller med om det. Finnar fildelar fortfarande, och att en man i hushållet döms för vad frun och barnen gjort är inget jag ser som att lagen fungerar. Men det är ju jag det…

Den andra artikeln från DN, och den i Metro, handlar om hur socialdemokraterna ser på IPRED lagen. I princip håller de med. Vilket de enligt Christian och Emma även skrivit om i en egen debattartikel.

Ptja, jag hade ju redan bestämt mig för att rösta pirat, det här är inte direkt nåt som ändrar på det.

Written by Bitchslap Barbie

17 december 2008 den 19:36

Publicerat i politik

Tagged with , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] som kommenterar undersökningen: Bitchslap Barbie, […]


Kommentera

