Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Nu är jag en Ung Pirat.

with 12 comments

Idag har jag fyllt år. Eftersom jag är en sucker för uppmärksamhet så älskar jag att fylla år. Idag blev det (som vanligt) inte alls som jag hade tänkt mig. Skulle ha gått på middag hemma hos en kompis, men igår när jag pratade med henne skulle hon hjälpa sitt ex att flytta möbler och en annan av tjejerna skulle på förlovningsfest. Så jag blev dumpad. Vilket ju var lite trist eftersom jag ju inte hade nån backupplan. Men det blev bra ändå, jag tog med mig min pojkvän och min favvokines på kinarestaurang, och sen gick vi och såg Madagascar 2. Så jag har i alla fall skrattat mig halvt till döds ikväll.

Jag sa ju att min födelsedagspresent till mig själv skulle bli ett medlemskap i piratpartiet – och det blev det. Eller ja, eftersom jag inte är 26 än så är jag medlem i Ung Pirat, men det är ju i princip detsamma.

For the record så hade jag föredragit att inte vara medlem, jag föredrar att hålla mig i utkanten. Men integriteten är en alldeles för viktig fråga för att det ska kännas tillräckligt. Nu ska jag vara med och rösta in PP i EU-parlamentet i vår.

Apropå det känner jag att jag behöver länka lite till Rick och Christian som har skrivit om denna undersökning idag. Visst inger den hopp?

Written by Bitchslap Barbie

20 december 2008 den 23:00

Publicerat i personligt, politik

Tagged with , ,

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu så finns det inga åldersgränser för medlemskap i förbundet Ungpirat alls.

    Däremot så finns det bidragsregler som säger att si o så många procent av medlemmarna ska vara under 26 för att vi ska få bidrag.

    Men den gränsen är det ingen fara för övht:)

    //Robert Nyberg ordförande Lokalföreningen Ungpirat Stockholm

    Nej, jag läste mig till det också, men det känns som om det är i UP jag hör hemma, tills vidare. Jag är ju samtidigt med i PP också, så praktiskt gör det väl inte så stor skillnad.
    /BB

    of_darkness

    20 december 2008 at 23:40

  2. GRATTIS! 🙂

    Tack tack =)
    /BB

    Anino

    20 december 2008 at 23:49

  3. Grattis!

    Och du är medlem i piratpartiet samtidigt som du är medlem i Ung Pirat. Hos oss och miljöpartiet är medlemmarna i ungdomsförbundet också fullvärdiga medlemmar i partiet som ställer upp i val.

    Hos alla de andra riksdagspartierna är ungdomsförbunden separata organisationer där de som är unga hålls utanför den riktiga politiken, och får ha egna föreningar som övningsområde. Men vi och mp betaraktar alltså även unga engagerade människor som riktiga engagerade människor i partiet.

    Men strunt i det, det var grattis jag skulle skriva egentligen. 🙂

    Tack för grattiset, och förklaringen. Hur otroligt det än kan låta så visste jag faktiskt om att man går med i båda samtidigt, men jag var väl trött när jag skrev inlägget. (Som vanligt :P)
    /BB

    Christian Engström

    21 december 2008 at 0:04

  4. Grattis!

    Tackar =)
    /BB

    Tim

    21 december 2008 at 0:06

  5. @Christian:

    Fast helt självklart är det väl inte att man är medlem i piratpartiet för att man är medlem i Ung Pirat? Visserligen blir man automatiskt medlem i båda, men som jag har förstått det så är det möjligt att gå ur piratpartiet och fortfarande vara medlem i Ung Pirat, även om det i praktiken inte är någon som gör det.

    Och just det, grattis på födelsedagen. I efterskott.

    Tack så mycket =)
    /BB

    Lars

    21 december 2008 at 1:09

  6. Härligt 🙂

    Sam

    21 december 2008 at 1:40

  7. Lars:

    det stämmer. Man kan vara med i Ung Pirat utan att vara med i Piratpartiet om man vill det. Den saken ligger helt hos den enskilde medlemmen att besluta om.

    Jessica:

    Välkommen ombord. Just nu har verksamheten i Uppsala lite av ett vinteruppehåll, men framåt våren kommer vi dra igång igen. Piratpartiet och Ung Pirat träffas normalt var söndag kl 14 på Värmlands nations söndagsfik, och Piratstudenterna brukar dricka öl på torsdagar kl 19. Jag hoppas du känner för att dyka upp någon gång framåt våren 🙂

    mvh

    Mattias Bjärnemalm
    Förbundssekreterare Ung Pirat

    Själv är jag ett enda långt vinteruppehåll för tillfället, så att UP också har det passar mig utmärkt. Troligen så dyker jag upp nån torsdag eller söndag om jag är i Uppsala. Tack för inbjudan.
    /Jessica

    Mattias Bjärnemalm

    21 december 2008 at 2:08

  8. GRATTIS!

    Du har just blivit en av dom som står upp för frihet, öppenhet och demokrati!

    Låt oss motverka övervakningssamhället med alla våra krafter vi kan för en bättre framtid!

    🙂

    Tack tack =)
    /Barbie

    Harlekin33

    21 december 2008 at 9:47

  9. Lite sent, men GRATTIS!

    Det är aldrig för sent 😛
    /Piratbarbie

    RobJoh

    21 december 2008 at 13:10

  10. Grattis i efterskott!

    Danke schön.
    /BB

    Kålan

    21 december 2008 at 14:16

  11. Välkommen! =)

    Tack tack =)
    /BB

    stoffe

    21 december 2008 at 15:50

  12. I febern låg jag och funderade på ipred… (jag har en sjuk hjärna…) Det har sagts att enstaka nedladdning inte ska räcka, men det jag undrar är om det gäller för åtal eller utdelning av IP. IP är ju ofta inte statiska, och då går det inte att avgöra om det är samma dator bakom IPet varför man inte kommer kunna påvisa mer än enstaka fall utan att redan ha tillgång till leverantörernas information. Du råkar inte veta hur det är formulerat?

    Jag har faktiskt ingen aning. Jag är dålig på detaljerna i lagen faktiskt, borde läsa på. Det finns säkert andra bloggare som är bättre insatta.
    /BB

    Karl

    21 december 2008 at 18:20


Kommentera

