Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Men ungjävlar.

with 3 comments

Innan jag börjar gnälla ska jag skryta lite. Jag har varit duktig idag, har tvättat, fixat pojkens julklapp (och en bonusklapp), lunchat med Tessi och min egen halal-Dalia, tränat en stund och gått en kirurgjour. Det ni. Imorgon ska jag mest göra ingenting på förmiddagen. På eftermiddagen kommer pojken hit och vi sticker iväg till hans föräldrar några dagar.

Anyway. Nu när jag kom hem ser jag att några små ungjävlar har startat bränder och sedan kastat sten mot privatpersoner, polis och brandkåren i Tensta. Men det är väl säkert så att Tenstaungdomarna är avundsjuka på all jättebra publicitet som Rosengård fått de senaste dagarna… Or something.

Det finns få saker som gör mig så arg som stenkastning mot räddningspersonal. Vafan, de är där för att hjälpa er, ofta redan med livet som insats (brandmän framförallt) och ni tackar dom genom att kasta sten? Näe, det går inte att skylla på samhället eller föräldrarna eller nåt nu, ungdomarna måste själva ta ansvar för vad de ställer till med.

Skyll er själva om ni inte får nån hjälp den dag när erat hus står i lågor, eller pappa har fått en hjärtinfarkt eller whatever.

EDIT: Ok, man ska inte blogga när man är arg, det är ju rätt uppenbart. Men det får stå kvar ändå, trots att jag kanske tog i lite väl mycket.

Written by Bitchslap Barbie

22 december 2008 den 23:20

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ”trots att jag kanske tog i lite väl mycket” skriver du om att kalla dem ungjävlar som är islamfascister som öppet hatar svenska samhället, kastar dödande stenar mot vår räddningstjänst och söker sabba den förhatligt kristna julhelgen.

    Eller var det ditt ord ”arg” om att kasta sten på vårdpersonal som du tar tillbaka?

    Den svenska mesigheten och stoppa huvudet i sanden-strategin når nya höjder.

    Vänta tills om några år. Då får du vara ännu försiktigare så att det inte blir än värre o s v.

    Jag är inte arg på dom därför att dom är invandrare. Det stör mig inte speciellt mycket, jag hade blivit precis lika sur om det var svenska ungdomar.
    Men jag förstår din poäng, och jag misstänker att jag vet vilker argument som kommer härnäst.
    /BB

    MA

    23 december 2008 at 2:02

  2. Yes! Feel the anger! Succumb to the dark side! 😛

    Det är inte osunt att bli arg över saker som är så destruktiva. Om det hade varit några andra än invandrare, hade motståndet mot att uttrycka dig så varit lika starkt?

    Det hade det nog, men det är nog mest en uppfostringsfråga. Jag är inte den som skräder orden, och jag kan inte säga att det är det faktum att det med stor sannolikhet rör sig om invandrarungdomar som gör mig arg. Även om jag förstår att det är det du reagerar över, och det är inte fel det heller förstås.
    /BB

    Karl

    23 december 2008 at 2:28

  3. ja tycker du håller käften

    Varför tycker du det?
    /BB

    Ali

    28 januari 2009 at 17:12


Kommentera

