Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Nyhetsrunda

leave a comment »

Yngre nobbar tryckta medier. Konstigt va? Jag själv nobbar tryckta medier (med undantag för läkartidningen då, som är mycket bättre i pappersform än på nätet). Dels är det en ekonomisk fråga. Det är inte riktigt förenligt med min studentekonomi att betala några hundra i månaden för en tidning som jag kan läsa gratis på nätet. Läser jag tidningen på nätet kan jag dessutom länka till bloggen, och länka till andra som kan tänkas vara intresserade av artikeln jag läst, och jag kan läsa den var jag än är – så länge jag har en dator.

Min morgonritual är att äta frukost framför datorn och samtidigt gå igenom alla bloggar, forum och tidningar. Det är en perfekt mjukstart. Oftast hinner jag inte blogga på morgonen, men jag kan spara eventuella artiklar jag hittar i Firefox tabs. Underbar uppfinning.

De flesta dagstidningar jag läser har också riktigt bra och lättöverskådliga hemsidor.

*

I Aftonbladet läser jag att sexleksaker inte är nåt att leka med. Det lär ju kännas hyfsat misslyckat att glömma att kontrollera att man har koll på nyckeln innan man låser fast sin partner. Folk borde tänka efter före. Inte bara gällande handklovar, utan gällande det mesta annat också 😛

*

Jag har medvetet valt att inte skriva om kravallerna i Rosengård i helgen. Jag kommer inte direkt göra det nu heller, utan bara konstatera att konsekvenserna aldrig drabbar de som bråkar. Dels är de oftast inte från området själva, och dels är de oftast unga och friska, men gamla mormor som inte kan ta sig till toaletten, eller få mat och mediciner då? Eller för den delen personer som skadat sig och behöver akut hjälp av ambulanspersonal som på grund av risk för sin säkerhet inte kan ta sig fram till den skadade? Är det verkligen så de vill ha det i Rosengård? Jag är SÅ glad att jag inte bor där.

Written by Bitchslap Barbie

22 december 2008 den 11:20

Publicerat i samhälle

Tagged with , , ,

Kommentera

