Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Julfirande

with one comment

Ah, vi har haft det så mysigt.

Igår åkte vi till pojkens syster vid 14-tiden sådär, han precis packa in allt och duka fram fikat innan Kalle Anka. Jag satt bredvid 6-åringen som verkligen hade myror i byxorna och ögon enbart för paketen under granen – och jag vill lova att där fanns en hel del paket. Efter Kalle var det dags för julmat, vilket jag ju inte är nåt större fan av. Mer fisk på julbordet är min bestämda åsikt. Hemma hos pojkens syrra hade de i alla fall 4 sorters lax tror jag, så det åt jag mig mätt på.

Efter maten kunde inte 6-åringen hålla sig länge så det var paketdags. Det tog säkert över en timme att öppna paketen, vi vuxna fick kanske 5 var på sin höjd. Barnen säkert 15 var, om det ens räcker. De ungarna har sjuuuuuukt mycket leksaker, och allt får de av snälla mor- och farföräldrar. Av oss fick de två minsta varsin pyjamas, och storebrorsan fick en spiderman-tröja.

Min skörd av julklappar innefattade ett jättefint halsband från pojken, ett presentkort på en underklädes-affär av pojkens föräldrar, en chipsskål och en snacksskål av föräldrarna, hårgrejer av pojkens systers familj, och en egenritad bok av 6-åringen.

Resten av kvällen spenderades nere i källaren lekandes med guitar hero III och aerosmith som de fick till sitt Wii. Roligt!

Idag har vi egentligen inte gjort nånting. Vaknade sent, och gick på en promenad på kanske en halvtimme eller så, för att motionera bort en av de alldeles för många kolorna. Sen har vi suttit och tittat på en gammal video från när pojken var ungefär 3 år. Han var världens sötaste redan då, och hade en underlig böjelse för att kasta sten i vatten 😛

Nu på kvällen har vi varit in till Gävle och tittat på julbocken, mitt tips är att den brinner ner inatt. Gulligast var ju ändå att de har ställt en brandsläckare vid varje ben. Det känns lite smått ogenomtänkt kan jag tycka. Eller ja, men om jag skulle tända på bocken så skulle jag göra det när det inte var nån annan där, och då fattar jag liksom inte vem som skulle använda brandsläckarna innan det var försent. Men anyway.

Nu ska vi snart äta, och sen kan det nog tänkas bli nån form av sällskapsspel kanske.

Written by Bitchslap Barbie

25 december 2008 den 18:17

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] » Ok, först måste jag… Fastän det bär mig emot. Jag skrev ju stycket nedan här igår. Nu på kvällen har vi varit in till Gävle och tittat på julbocken, mitt tips är att den […]


Kommentera

