Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Nötblandning

with 5 comments

Ok, först måste jag… Fastän det bär mig emot. Jag skrev ju stycket nedan här igår.

Nu på kvällen har vi varit in till Gävle och tittat på julbocken, mitt tips är att den brinner ner inatt. Gulligast var ju ändå att de har ställt en brandsläckare vid varje ben. Det känns lite smått ogenomtänkt kan jag tycka. Eller ja, men om jag skulle tända på bocken så skulle jag göra det när det inte var nån annan där, och då fattar jag liksom inte vem som skulle använda brandsläckarna innan det var försent. Men anyway.

Idag läser jag detta i Gävle Dagblad. Någon anonym hjälte hade försökt tutta på bocken, men han eller hon hade inte lyckats då nån förbipasserade tråkmåns hade använt en av brandsläckarna för att släcka elden. Bah. Jag som var övertygad om att det bara skulle säga WOOOOSH och så skulle hela bocken stå i lågor när nån väl tände på den. Här är bockens webcam – man kan ju hoppas det händer igen.

*

Det andra jag måste få kommentera är Blondinbella och hennes utspel mot Karl-Bertil Jonsson. Jag läste det igår eller förrgår eller när det nu var hon skrev det, och jag bara visste att det skulle bli rabalder om det. Och det är väl klart det blev. Var jag står i frågan är något oklart än så länge, det känns ju lite kommunistiskt, men å andra sidan så är ju även Robin Hood kommunist i så fall. Även om jag kan tycka att Robin Hood kanske hade lite mer fog för det, när det nu ändå var så att kungen stal från de fattiga. (Ja, jag vet att vänstern tycker att de rika stjäl från de fattiga också, så det är inte ett vattentätt argument, but still). Åsa Linderborg håller nog för övrigt inte med Blondinbella.

*

Imorse hörde vi Amelia Adamo på radion när vi satt och åt frukost. Den kvinnan pratar om ålder och åldrande varenda jäkla gång jag hör eller ser henne nånstans i media. Snacka om att vara fixerad. Idag babblade hon nåt om att vi alltid väljer den unga, om man har rynkor är man förbrukad. Man kan ju tycka att det känns ganska naturligt på nåt sätt ändå, tanken sedan stenåldern har ju varit att de äldre drar sig tillbaks och de unga sköter arbetet. Sen om man inte vill ha det så så är det väl upp till henne. Knappast nån som kommer tvinga henne att gå i pension när hon är 65 om hon inte vill det.

Written by Bitchslap Barbie

26 december 2008 den 16:28

Publicerat i allmänt snack, samhälle

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Blondinbella… *ryser*

    Det är lite som att titta på en tågolycka. Det går fan inte att slita sig. Inte är det speciellt intressant, men det hindrar mig inte.
    /BB

    Karl

    26 december 2008 at 23:34

  2. […] en kommentar » Jag hade fel på en dag, men de försökte ju även […]

    Nuså! « Bitchslap Barbie

    27 december 2008 at 10:50

  3. Det känns närmast som någon alkemist destillerat fram allt det negativa i tiden och animerat det som Blondinbella. 😛 Kanske lite väl taskigt, men hon ger mig vansinnigt negativa vibbar.

    Mig också, men å andra sidan, hon driver ju två ganska framgångsrika företag och är 18 år. Så lite respetkt fötjänar hon nog ändå. Även om hon verkar sjukt dryg och ytlig som person.
    /BB

    Karl

    27 december 2008 at 14:25

  4. Tortyr ett halvår för kriminella
    mri scanner, psykologiska metoder
    annan åsikt är egentligen inte kompetent för sitt arbete
    psykiska terror som vi utsatts för i 60 år

    bjorn

    27 december 2008 at 16:06

  5. Sålt sin själ, om hon nu hade någon till att börja med… *mumlar*

    Appropå äldre… Något jag saknar idag är en värdering av äldres livserfarenhet.

    Mjo, jag tycker hon är jävligt dryg med sina pälsar. Det känns jävligt… nånting. Och det är inte bara det etiska jag tänker på där…
    /BB

    Karl

    27 december 2008 at 18:53


Kommentera

