Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

”Det är 76 samtal före dig, tack för att du väntar…”

with 2 comments

För er andra som studerar så kanske ni kan ana vilken myndighet jag försöker komma i kontakt med. Just det. CSN. Bläöh.

Jag försöker ta tag i mitt liv litegrann för att se om jag kan dela upp mina sista 20 veckor på två terminer istället för en. Jag blir lite fattigare nu istället för att bli jättefattig om ett halvår.

I övrigt idag står storstädning på programmet. Har kommit en liten bit på väg än så länge, men det finns mycket kvar att göra. Hade tänkt tvätta också, kläder och lakan. Så att vi får det lite fräscht till nyår. Inte för att nyår egentligen är så speciellt, men ska man städa kan man ju lika gärna göra det nu.

På tal om nyår så rapporterar Metro att 370 000 unga ska supa på nyår. Jag är inte direkt förvånad, fast jag tycker det är lite läskigt att så många också ska skjuta raketer. Personligen avhåller jag mig från raketerna, och kanske från alkoholen också, det beror lite på om vi firar ensamma eller med kompisar.

”Det är 33 samtal före dig, tack för att du väntar…”

Written by Bitchslap Barbie

29 december 2008 den 13:03

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Finns det någon fördel att dela bidraget det gentemot att bara spara hälften som du får den första terminen till den andra?

    Jo, enligt det trevliga CSN så blir jag återbetalningsskyldig om jag inte sprider ut det lite. Man måste ta varje kalenderkvartal för att slippa börja betala tillbaks. Så därför blev det såhär.
    /BB

    Tim

    30 december 2008 at 2:23

  2. Aha! Tack, det är bra att veta.

    Gott nytt år!

    All info om CSNs underliga regler är bra info. Gott nytt år själv! =)
    /BB

    Tim

    31 december 2008 at 14:48


Kommentera

