Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Hur är det med Kalle Anka egentligen?

leave a comment »

Såg i Aftonbladet att Kalle Anka tappar tittare på julafton. Personligen är jag inte förvånad.

Barnen av idag är väl inte sådär överdrivet impade av att det är tecknat på TV, när de till vardags tittar på cartoon network och liknande. De som är mest intresserade av att titta på Kalle och hans vänner är nog min generation, dvs de som börjar bli föräldrar lite smått, och eventuellt våra föräldrar. Fast min generations föräldrar har ju sett Kalle Anka ungefär 40 gånger och börjar nog tröttna vid det här laget.

Personligen tycker jag att Kalle Anka är en mysig jultradition, men det är inget jag inte kan vara utan. Fast jag är ju en jultraditions-lös jävel också. Kan kanske bero på att jag sällan firat två julaftnar efter varandra på samma ställe. Det har varit Finland, Knutby, Ö-vik (var nog 3 år i rad tror jag, personligt rekord?), Halmstad, Sandviken och säkert nåt mer ställe som jag glömt. Så är det att vara skilsmässobarn 😛

Written by Bitchslap Barbie

30 december 2008 den 13:17

Publicerat i allmänt snack

Tagged with , ,

Kommentera

