Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Det börjar bra…

with 6 comments

Gott nytt 2009 allihop. Hoppas ni hade en trevlig kväll, det hade vi. Vi firade hemma hos en gymnasieklasskompis till mig och hennes pojkvän, tanken var att vi sen skulle iväg till en annan kompis pojkvän som hade fest, men vi satt så bra i vår soffa att vi blev kvar. Vi hade en så lugn och skön nyårsafton, bara vi 4.

Anywho. Första nyheten jag ser detta år är en gammal nyhet, som fortfarande är lika jävla irriterande. Det handlar om att våran svenska sexköpslag eventuellt även ska gälla utomlands. Vad är det för jävla dumt påhitt egentligen? Bara för att Norge inför dumma lagar så behöver väl inte vi göra det?

Jag har skrivit om det här innan, och jag är fortfarande inte alls övertygad om att förbud mot prostitution är the way to go, dels eftersom de flesta prostituerade jag har sett uttala sig om lagen är starkt negativa till den. Deras åsikt är viktig, eftersom det framförallt är de som drabbas av lagen. Dessutom tror jag inte att de prostituerades säkerhet blivit bra mycket sämre då de inte längre kan vända sig till polisen om något skulle hända dem.

En lag mot människohandel är fortfarande motiverad, för de stackars människor som blivit offer för trafficking.

Jag borde egentligen inte vara förvånad, kvinnan som uttalar sig i artikeln är kristdemokrat, men jag tycker det är intressant att man tycker det är ett steg i rätt riktning att man inför bakåtsträvande lagar. I rättvisans namn borde ju även andra länders lagar gälla deras medborgare som bor i Sverige då, och jag ser inte hur man ska hålla koll på vilka lagar som gäller för vem. Opraktiskt it is.

Näe, det bästa är nog att det land man befinner sig i är det land vars lagar gäller.

Written by Bitchslap Barbie

1 januari 2009 den 16:32

Publicerat i samhälle

Tagged with ,

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sexköpslagen var en dålig ide från början, och inte blir den bättre av att man tummar på internationell rättspraxis. Men enligt feministerna och KD så är väl sexköp vara ett allvarligt brott mot mänskligheten…

    Parallell, överlappande lagstiftning är vansinne. Det kommer inte heller gå att ”enforce” på nåt vettigt sätt, bara det är ett skäl till varför man bör vara försiktig med lagstiftning.

    Precis, hur ska man egentligen se till att Anders Andersson inte köper sex av nån thailändsk shemale på semesterresan egentligen? Hur ska man bevisa att det hänt, ska den thailändska polisen hjälpa till med det? Näe. Skitidé, skitlag.
    /BB

    Karl

    1 januari 2009 at 19:41

  2. Dom är verkligen duktiga på att bevis hur inkompetenta dom är våra politiker.

    Jepp, ju mer man intresserar sig för dom desto mer irriterande inkompetenta är de.
    /BB

    Karl

    1 januari 2009 at 21:41

  3. Vive la revolution!

    Exakt, om man bara orkade 😛
    /BB

    Karl

    1 januari 2009 at 22:07

  4. Well, att engagera sig lite i PP och att blogga kritiskt är ju ett sätt motarbeta dagens ruttna politiker… 🙂

    Det är kul med ”bloggosfären”, den återspeglar vad folk tycker i långt högre utsträckning än politiker och media. Hälsosamt för demokratin. 🙂

    Jo, jag gör mitt lilla, fast jag skulle klart kunna göra mer. Fast man måste ha ”fritid” också.
    Bloggosfären är ett intressant fenomen faktiskt, om politikerna skulle kunna lägga av med att vara rädda för bloggarna så skulle de nog lära sig massor. Här har man ju faktiskt chansen att säga vad man tycker.
    Har inte du nån blogg förresten?
    /BB

    Karl

    1 januari 2009 at 23:49

  5. Dom verkar inte vilja ha någon diskussion alls tyvärr…

    Inte än, har lite kluvna känslor inför det. Ska jag blogga så ska det vara riktigt seriöst. 😛

    Nej tyvärr inte, man kan ju trösta sig med att det troligen blir bättre när ungdomspartiernas medlemmar är de som styr. Problemet är bara att det tar fan lång tid innan dess.
    Ah, seriositet är överskattat 😛 Eller det är det ju knappast i och för sig, men det passar inte mig.
    /BB

    Karl

    2 januari 2009 at 3:14

  6. Bättre i den frågan kanske, men i övrigt tycker jag dom verkar lika spåniga som sina företrädare. :/ Partisystemet verkar tenderar att få fram konforma, andrahandssorterade hjärnor. 😛

    De är nog lite öppnare i de flesta frågor tycker jag, men det kan ju också ha att göra med att de är just yngre. När de väl tar sig upp i moderpartiet är de kanske lika jävla inskränkta som sina föregångare.
    Vilket ju vore just typiskt, men inte helt oväntat.
    /BB

    Karl

    2 januari 2009 at 12:16


Kommentera

