Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Härmapa

with 6 comments

Blogge och Deepedition har gjort Political Compass-testet, här kommer min.

Written by Bitchslap Barbie

4 januari 2009 den 19:16

Publicerat i roligt

Tagged with

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoppsan… Jag ligger visst i trakten av Gandhi och Dalai Lama. Ett par snäpp åt vänster om dig. Fast det beror nog delvis på att jag är så gruvligt trött på naiva marknadsliberaler.

    Anser att dom flesta ideologier har en relevant poäng, men att dom är otillräckliga.

    HEY! Vem kallar du naiv? 😛
    /Barbs

    Karl

    5 januari 2009 at 11:51

  2. Inte dig av testet att dömma. 😛

    Nej, jag trodde jag skulle hamna mer åt höger, blev nästan lite förvånad. Men tydligen är jag mer liberal än nåt annat, vilket ju är trevligt förstås.
    /BB

    Karl

    5 januari 2009 at 12:09

  3. Jag trodde också att jag skulle hamna mer höger. Men det beror antagligen på att vi är svenskar och allmänt vänstervridna. ;P

    Jo, vi tycker om vår välfärdsstat, det gör vi verkligen. Fast jag tycker i och för sig att den ska vara betydligt mindre än den är idag. Men det är jag det.
    /BB

    Karl

    5 januari 2009 at 12:26

  4. Jag tycker att en välfärdsstat i huvudsak är en bra ide, men jag är inte riktigt förtjust i hur det fungerar idag… 😛 Tyvärr tror jag inte det blir nån bättring, sossarna kan inte fixa det eftersom dom är för korkade, vänsterpartiet är rena mörkret, och högern vill inte riktigt ha det… 😛

    Högern är ju numera sossar, så de borde ju vilja ha nån form av välfärdsstat i alla fall
    /BB

    Karl

    7 januari 2009 at 18:09

  5. Sant ifs, man kanske får hoppas på detl, fast dom är bara lite bättre än sossarna, långt ifrån bra.

    Mjo, jag gillar det inte, jag vill ha ett parti som är ungefär lika höger som sossarna nu är vänster. Lagomhöger liksom. Det hade nog passat mig. Eller om folkpartiet faktiskt hade varit liberalt, det hade också funkat.
    /BB

    Karl

    8 januari 2009 at 12:16

  6. Det är lite rörigt på högersidan, moderaterna har svängt vänster och ligger två steg ifrån mitten. Centern har svängt höger och blivit marknadsliberaler extreme. Folkpartiet låter mer konservativa än liberala… 😛

    Centern är rätt ok faktiskt, de protesterar ju verbalt mot nedmonteringen av integriteten i alla fall, även om de inte gör nånting. Det är inte tillräckligt, men det är i alla fall någonting.
    /BB

    Karl

    8 januari 2009 at 16:48


Kommentera

