Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bokshopping

with 2 comments

Ok, jag har INGA pengar, men det spelar mindre roll. Idag har jag impulsköpt en bok.

Utöver det har jag suttit begravd med näsan i en annan bok. Kirurgiboken. Det suger verkligen den sista livsviljan ur mig alltså.

Förutom det så är jag nere då en av mina vänner visat sig kanske inte vara en så bra vän trots allt, men vi går in mer på det senare kanske. Vad jag däremot kan tala om är att hos Unicef kan man köpa ett ton gröt till barnen i afrika för under 5000:-. När jag börjar jobba så ska de nog få ett ton om året eller nåt.

Dessutom placerar jag härmed min blogg i Uppsala på bloggkartan.se

Written by Bitchslap Barbie

5 januari 2009 den 20:15

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Petra Östergren är bra. 🙂 Köpte en annan bok av av/med henne ”F-ordet. Mot en ny feminism” Lite intressant, fanns ett riktigt bra avsnitt om manlighet och kvinnlig attraktion. Så träffande!

    Pratade förresten igår(Inatt i sängen för att vara mer specifik… ;))med en tämligen livserfaren och begåvad kvinna, vi var helt på samma linje vad gäller manlighet och det psykologiska behovet därav i den personliga utvecklingen.

    Jag har hört av flera att hon ska vara bra, så vi får se. Jag får väl återkomma med en recension eller nåt sen när jag har läst.
    Haha, jassådu, gör du sånt? 😀 Det är ganska intressant att diskutera manlighet och kvinnlighet faktiskt.
    /BB

    Karl

    7 januari 2009 at 19:21

  2. Gör gärna det, har inte läst den själv, har läst mycket av det hon skrivit tidigare i ämnena så det kändes inte så brännande.

    Det viktigaste med henne är att hon vågar ifrågasätta upphöjda ”Sanningar” inom feminismen. Ifrågasättande är ett nödvändigt krav för att en modell ska kunna bli någorlunda sund. Tyvärr är feminismen snarast att jämföra med religion för många feminister. *suck*

    Det händer… ;P Men det lutar nog åt att jag snart får vinka farväl till casanovadagarna. 🙂

    Hade fått leveransavisering idag, trevligt nog, så den dyker nog upp imorgon, synd bara att det är tentaperiod och lite smådåligt med tid att läsa icke-medicinsk litteratur. Får ta det nästa helg eller så.
    Visst är det lite så, att feminister ofta tar feminismen på alldeles för stort allvar, lite synd egentligen.

    Ojojdå, det låter illa 😛
    /BB

    Karl

    8 januari 2009 at 12:12


Kommentera

