Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Medicin och alternativmedicin

leave a comment »

En våldtäktsdömd läkarstudent måste sluta på läkarutbildningen. Jag kan tänka mig få värre saker som skulle kunna hända mig, än att tvingas sluta med min utbildning (förutom dödsfall och sådär då självklart). Det är ju dock inte så att man vill ha en våldtäktsman som doktor, så jag förstår länsrättens beslut.

*

Svenska och Kanadensiska forskare har kommit en bit längre på vägen att hitta ett vaccin eller botemedel mot HIV. Det rör sig om ett blodprotein som vi har i varierande mängd i kroppen, som kan skydda mot HIV-infektion.

*

Annars så tror denna kvinna på akupunktur. Jag gör det inte. Jag tror att hennes bröstmjölk kom igång av nån annan anledning – men så är jag ju en tjurig skeptiker också.

Written by Bitchslap Barbie

12 januari 2009 den 16:15

Kommentera

