Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

SvD kunde inte heller vara objektiva.

with 2 comments

SvD har en artikel om prostitution idag som gör mig jävligt förbannad. Kolla bara på följande formuleringar, strålande exempel på hur fri prostitutionsdebatten är idag. Jag fattar inte vad det är för fel med att lyssna på de prostituerade själva, eller är de så hjärntvättade att de inte vet vad som är bäst för dom kanske? Precis som det brukar vara när någon inte har samma sexualmoral som kristdemokraterna.

Och allt kan köpas på gatan, i de neonprydda porraffärerna eller i båsen på strippbarerna. Dildos, porrfilmer, människor.

Man köper inte en människa, man köper en tjänst, och det är en JÄVLA skillnad. Faktiskt.

För medan man i övriga Norden har valt att förbjuda eller strama åt reglerna för sexköp, vill Köpenhamn fortfarande se sig som Nordens mest frisinnade huvudstad. Individens rättigheter och fria val går före allt annat.

Varför låter det som nåt negativt? Att individens rättigheter och fria val ska gå före allt annat är precis det som varje demokrati borde sträva efter.

I den danska debatten är det ofta vattentäta skott mellan så kallade sexhandlade kvinnor (traffickingoffer) och ”vanliga prostituerade”. De förstnämnda ses som offer, de senare som kvinnor med ett fritt val.

Exakt så ser jag det också. ”Vanliga” prostituerade har ett val, om man verkligen inte vill finns det andra sätt att försörja sig på, och hade inte prosititution varit så tabubelagt, och olagligt, hade kvinnorna haft betydligt bättre arbetsvillkor. En bordell är alla gånger en trevligare arbetsplats än ett iskallt gathörn. Dessutom är min teori att traffickingen nog hade minskat om det hade varit lagligt med prostitution.

Men varför kan hon inte bara syssla med s/m utan betalning, om hon nu tycker det är kul?

–Det är ett roligt jobb, men jag gör det för pengarna. Jag har talang för detta och då tycker jag att jag har rätt att tjäna på det, säger hon när vi sitter i fikarummets mjuka skinnsoffor.

Alltså, jag tycker att mitt framtida jobb är det roligaste yrke man kan ha på hela jorden, men inte fan vill jag jobba gratis för det. Bara för att det är kul innebär inte att man inte vill kunna försörja sig. Maria Blacks svar är dock bra. Trevligt med folk som kan svara för sig.

Maria Black är också styrelsemedlem i Sexarbetarnas intresseorganisation, som kämpar för ökad kunskap om prostitution och legalisering av prostitutionsyrket. Det skulle innebära rätt till a-kassa, sjukpenning och pension.

–Det jobbigaste med att vara prostituerad är den diskriminering man upplever, framför allt från moraliska nypuritaner som vill förbjuda sexköp. Men man kan inte undertrycka sexualiteten, säger hon.

Word!

Det danska motståndet mot all lagstiftning när det gäller ”moralfrågor” är djupt känslo-mässigt förankrat i befolkningen.

Tänk vilken utopi om det var så även i Sverige! Det skulle vara fullständigt underbart. Jag är inte ett dugg förtjust i att andras moraluppfattning ska styra vad jag får och inte får göra med min kropp. Det är MIN kropp, och således borde det också vara jag som bestämmer.

Motpol och Hax skriver bra, och jag ska snart börja läsa Porr, Horor och Feminister som damp ner i min brevlåda idag. Hurra!

Written by Bitchslap Barbie

13 januari 2009 den 21:41

Publicerat i samhälle

Tagged with

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Har noterat att dom prostituerade ofta är långt bättre på att tala för sin sak än nymoralisterna. Har du läst Isabella Lunds blog? Inaktiv just nu, men många bra poster där… http://www.isabellalund.com/

    Jag har hittat dit, och läst lite ja. Nån som hotade att avslöja hennes identitet, så hon la ner allt, eller hur? Har för mig att jag har sett henne på flashback också, men det var ett tag sen nu.
    /BB

    Karl

    13 januari 2009 at 23:42

  2. Hon kom tillbaks senare, men sen försvann hon på riktigt.😛

    Ah, I see. Mer än jag visste.
    /B

    Karl

    14 januari 2009 at 12:47


Kommentera

