Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bits and pieces

with 4 comments

Idag är en dålig bloggdag, jag och pojkvännen har haft en lugn och skön mysdag – sov till 11, åt frukost och tittade på lite scrubs, gick ner på stan och köpte en tröja och en väska till mig, och handlade mat på vägen hem.

Sen har vi kollat på Cribs på MTV hela dagen och stört oss på alla hiphopare som varit med. De är fan dryga, och pratar ofta en jävligt ful amerikansk dialekt. Men whatever.

*

För övrigt så damp det ner mycket goda nyheter igår. Ung Pirat får bidrag från staten för första gången. Det roligaste med hela artikeln är ju hur man nästan kan se framför sig hur de sitter och surar på IFPI:s kontor. Sen är det ju inte så att UP ”bedriver olagligheter”, det är snarare så att UP vill förändra sättet vi tänker om vissa saker som idag är olagliga.

Lite smått associerat så är 95% av musiken idag olagligt nerladdad. Det är lite intressant, undrar om samma förhållande gäller film, personligen tvivlar jag. Filmindustrin har ändå varit liiite bättre på att få folk att vilja köpa fysiska filmer, kanske beror på extramaterialet, vem vet? Och, satte inte musikindustrin nytt försäljningsrekord 2008, eller har jag inbillat mig det?

*

Dessutom verkar det som om den morddömde läkarstudenten som kastades ut från KI under 2008 nu är en yngre kursare till mig. Vad jag tycker vet jag väl inte egentligen. Jag har svårt att bestämma mig i den frågan faktiskt. Å ena sidan har han ju avtjänat sitt straff och borde få en ny chans i samhället, annars hade han ju lika gärna kunnat stanna i fängelse. Å andra sidan vet jag inte om det passar sig riktigt att en person som är dömd för mord arbetar som läkare. Det är svårt.

*

Hittade också en artikel av Ayaan Hirsi AliNewsmill idag, hon är en mycket intressant kvinna som uppfostrats muslimskt men lämnat sin religion bakom sig och har bott en längre tid i Holland. Hon har även gjort en väldigt omdebatterad kortfilm tillsammans med Theo van Gogh, som mördades till följd av filmen. Hon är av den fasta åsikten att islamism är det största hotet mot demokratin i väst. Jag tror att våra egna regeringar är ett större hot, men det är jag det. Hon har i alla fall intressanta saker att säga, och det manar till eftertanke.

Written by Bitchslap Barbie

17 januari 2009 den 18:29

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hon har rätt. Om mindre än 50 år kommer svenskar vara i minoritet i sverige, sjukt nog. Varenda muslimskt land har problem pga extremreligösa grupper. Dom finns redan här, ta tex kraven på att dom ska få tillämpa sharia här i sverige.

    Fast det är klart, det är våra regeringars konformitet och intellektuella impotens som tillåtit det att hända.

    Jag misstänkte att du skulle gilla artikeln, om du inte redan har läst hennes böcker kan jag varmt rekommendera dom. En självbiografi som är väldigt intressant, och sen har hon skrivit något av ett politiskt manifest om islam. Båda klart läsvärda.
    /BB

    Karl

    18 januari 2009 at 3:33

  2. Aha, will do! 🙂

    Karl

    18 januari 2009 at 13:45

  3. jag läser och gillar verkligen din blogg.

    Trevligt att höra!
    /BB

    Impotens

    26 januari 2009 at 1:18

  4. […] Ifpi är givetvis sura över beslutet och gör sitt bästa för att svartmåla oss. Problemet för Ifpi är att det Ungdomsstyrelsen som fattat beslutet, och därmed står som garant för att vi uppfyller kraven om att vara en demokratisk och laglydig organisation, även om vi arbetar för att väcka opinion för att legalisera något som idag är olagligt. Ifpis påhopp på oss blir därmed ett uttryck för misstroende mot Ungdomsstyrelsen som myndighet. Det ska bli intressant att se hur den konflikten utvecklar sig framöver. […]


Kommentera

