Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

I valet och kvalet

with 10 comments

Jag håller på att bli tooookig. Försöker välja gym, och det är rent ut sagt omöjligt! Så nu tänker jag skriva av mig, är det ointressant så behöver ni inte läsa mer.

Ok, det är egentligen 3 gym som är intressanta, spaltar upp nedan.

Friskhuset – Sjukhusets personalgym

+

  • Jag har tränat där sen termin 1, så jag hittar bra, vet vad det finns för möjligheter. Enkelhet helt enkelt.
  • Ligger strålande bra till, på sjukhusområdet så det är väldigt nära när vi är där.
  • Hyfsat billigt, 700:- för en termin 1600 för hela året.
  • Många från klassen tränar, så det finns chans till sällskap/passning.

  • Studenter ombeds att inte träna 16-18 på vardagar, vilket är precis då jag har tid att träna.
  • Har 3 löpband, 3 crosstrainers, och 3 sunkiga cyklar som enda konditionsmaskiner, man får träna max 15 min om det är mycket folk – vilket det alltid är.
  • Dåligt med pass, och studenter får endast vara med i mån av plats, har heller inga pass på helgerna.
  • Ingen spinning

Studenthälsan

Har två gym som ligger på olika ställen i stan och har lite olika utbud. Köper jag kort så får jag ett kort som gäller på båda. Kort sagt kompletterar de varandra rätt bra, men är också det dyraste alternativet, och det är tråkigt att det ligger utspritt. Gillade Svettis bättre än Stallet, och på Svettis finns bara spinning i princip. Suck.

Stallet

+

  • Betydligt fler konditionsmaskiner än Friskhuset
  • Mycket intressanta pass, alla veckodagar.

  • Ligger lite åt fel håll, på bortre sidan av sjukhuset, på toppen av en dryg uppförsbacke (Ja, jag är lat) (Tar ungefär 10 minuter att cykla hem)
  • Småsunkiga lokaler
  • Halvdyrt med 2325:- för ett helt år.
  • Ingen spinning
  • Inte så många kompisar som tränar här, så det blir lite ensamt.
  • Såg mest ut att vara styrkekillar när jag var där – de dömer mig! Usch.

Svettis

+

  • Har spinning
  • Har bassäng, med relaxavdelning
  • Fräscha omklädningsrum
  • Tar ungefär 5 min att cykla hem, och ligger i princip nere på stan.

  • I princip inga konditionsmaskiner
  • Dåligt utrustat gym
  • Halvdyrt med 2325:- för ett helt år.

Friskis & Svettis

+

  • Halvbilligt, 2000 kronor för helår
  • Har ganska mycket pass, och har spinning.
  • Har kompisar som tränar här också.
  • Båda anläggningarna (som är intressanta) ligger inom 10 min cykelväg hemifrån.

  • Ligger avsides, inte speciellt nära sjukhuset eller hemmet.
  • Jag har inte provtränat, så vet inte riktigt hur lokalerna ser ut och känns.

Ja, vad tycker ni? Vad ska jag välja? Lägger upp en poll så får ni rösta, och kommentera gärna också om nån har några intelligenta förslag.

Written by Bitchslap Barbie

20 januari 2009 den 16:08

Publicerat i personligt

Tagged with ,

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knivigt val. 🙂 Jag skulle nog testa nåt pass på F&S innan jag bestämde mig. Sen kan man ju köpa halvårskort och känna efter.

    Jo, eller ännu bättre, 1- eller 3-månaderskort. Vi får se. Skulle egentligen provtränat på F&S idag, men jag är alldeles för lat. Dessutom kom jag på att jag bara måste läsa på om lite medicinska nördgrejer ikväll 😛 Hade en inspirerande föreläsning så.
    /BB

    Karl

    22 januari 2009 at 10:06

  2. Alltid en ursäkt… 😉

    Foolproof ursäkt ju, men det gick dåligt. Har inte gjort nåt av det jag skulle göra idag 😀 Jag är kass.
    Men skit i det, jag skyller nu på att jag inte får jobba som underläkare i sommar, åtminstone inte där jag har sökt. Så jag är mycket less på livet, och då behöver man inte göra nåt nyttigt alls.
    /BB

    Karl

    22 januari 2009 at 22:13

  3. Hehe… Been there… 😛

    Jag skulle akta mig för att säga nåt sånt om partnern kan läsa… ;P

    Äh, jag är inte så hemlig av mig. Och jag har dessutom en förstående partner 😛
    /BB

    Karl

    23 januari 2009 at 14:10

  4. En förtryckt svensk man som tar all skit som serveras? ;P

    Inte så allvarligt… Men det är något jag stör mig på i mig själv, jag kan vara ganska dominerande i många sammanhang, men sätt mig i armarna på en flicka och jag blir värsta toffeln. 😛

    Överhuvudtaget är jag mycket känsligare för vad kvinnor uttrycker, jag mår direkt dåligt av feminismen och dom tämligen osympatiska attityder som man hittar där allt för ofta… Bla därför jag är så anti. 😛

    Haha, svensk ja, inte vidare förtryckt tror jag (fast nu när jag frågade så svarade han ”absolut” när jag frågade). Tofflighet är inget för mig faktiskt. Mest för att jag nog också är rätt dominerande och gillar att bestämma, och om killen är toffel oroar jag mig hela tiden för att han mår dåligt. Bättre om killen i fråga säger ifrån så vet jag.
    /BB

    Karl

    23 januari 2009 at 16:50

  5. Det delar du med många kvinnor, mina förhållanden brukar inte hålla så länge att jag hinner bli tryggare och mer självhävdande. 😛 Yttligare ett skäl till varför jag ogillar feminismen, kvinnor vill inte ha mjukare, feministiska idealmän när det väl kommer till kritan. Att vara lite tuffare och hårdare funkar löjligt mycket bättre för att få napp, har testat en del på nätet. Fast det skiter sig ju när det blir allvar… 😛

    Hah, varför inte bara vara? Det är ju säkert rätt jobbigt att hålla på och spela.
    /BB

    Karl

    23 januari 2009 at 17:17

  6. Är faktiskt i ett nytt nu, men vi har umgåtts rätt länge så hon vet hur jag är egentligen. Bara att hoppas att hon har tålamod… 😛

    Det har hon nog. Jag håller tummarna! =)

    /Barbie

    Karl

    23 januari 2009 at 17:20

  7. Har inget med spelande att göra. En inte helt idyllisk barndom som speglas… Och erfarenheter i vuxenlivet jag hade klarat mig utan. 😛 Vi påverkas ganska mycket av sådant när det är saker som slagit fel i det mellanmänskliga…

    Det är nog sant ja. Jag var betydligt mer neurotisk och dryg under det första året jag och pojkvännen var tillsammans, just på grund av tidigare erfarenheter. Kanske inte så mycket barndomen för min del – även om den inte var idealisk skulle jag ändå inte vilja byta ut den. Däremot har många av mina mer ”seriösa” ex varit otrogna, och det är ju lite sådär otrevligt.
    /BB

    Karl

    23 januari 2009 at 21:21

  8. En gång upptäckte jag att ett ex varit otroget när hon under förspelet fick panik och sprang på toaletten, och medans hon var där upptäckte jag att jag hade fått något vääääldigt suspekt på fingret… 😛 Jag tog aldrig upp det… Var så chockad att jag faktiskt förträngde det ett par månader. Jag mindes att det hade hänt, men jag på något sätt blockerad ifrån att tänka på det. Mådde så jäkla dåligt! Sen när vi bröt upp så ”råkade” hon säga att hon hade varit otrogen redan första veckan vi var ihop…

    Jag hade den manliga motsvarigheten till ”bum magnetism”. 😛

    Att önska bort en så kritisk del av sin historia är att önska bort den man är idag. Nej, det gör inte jag heller… 🙂

    Hm, det var ju jävligt lågt och framför allt klantigt av henne kan man tycka. Jag hade mer tur än så. Den första hade sex med en annan tjej nån midsommarafton när jag var i finland och hälsade på pappa, den andra startade ett förhållande med en tjej i USA efter att han hade varit där på semester. Även om det var lite surt då så är jag glad att det förhållandet tog slut när det gjorde, hade han inte varit otrogen hade vi antagligen fortfarande varit tillsammans och olyckliga så.
    /BB

    Karl

    23 januari 2009 at 22:28

  9. Hon var inte så sympatiskt lagd… Men det var väl på sätt och vis bra, jag blev så förbannad när jag väl började ta in det att jag tog initiativ att göra slut. Det var den vidrigaste konversation jag haft med någon människa… Eller människor, hon blandade in en killkompis som hon hade där i konversationen. Det var nog tur att det var via internet, jag kan inte slå tjejer ens på träning om dom inte börjar med att ge mig en smäll, men en kille som håller på som han gjorde i det läget när jag var så förbannad…

    Normalt brukar jag vara nere i ett halvår, henne tog det bara två veckor av glödhet vrede och förbannelser att komma över. 😛

    Det är väl på sätt och vis bra att dom visar vad dom går för…

    Så är det väl, visar en människa med all önskvärd tydlighet att hon eller han är ett as, så gör det liksom inte lika ont att utesluta dom ut sitt liv.

    /BB

    Karl

    24 januari 2009 at 0:53

  10. Ett tips är att välj gymmet som ligger närmast med högsta kvalitet förstås! Annars blir det inte av alls! Lycka till med valet!

    Med vänliga hälsningar Daniel

    Det var min plan också, tills jag insåg att inget gym ligger nära stället jag bor (några ligger nära sjukhuset dock) och alla har ungefär samma utbud, förutom ett som jag uteslöt rätt tidigt. Idag har jag dock fixat halvårsmedlemskap på Friskis&Svettis.
    /BB

    Daniel

    28 januari 2009 at 18:58


Kommentera

