Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Moraltanter är vi allihopa

with 3 comments

Alla är upprörda över att sexköpare (eller torskar, som Metro uttrycker sig) får gratis kondomer av Malmö kommun. Allvarligt talat, vad är detta? Det är väl skitbra att det delas ut kondomer och pratas om prostitution?

Det är väl bra att man åtminstone försöker ha någon form av samtal kring det, även om det nu inte verkar som om det är nån dialog det rör sig om.

Jag har heller inget emot att man som ”privatperson” eller kommun försöker påverka folk till att inte köpa och sälja sex, däremot gillar jag inte att staten lägger sig i och förbjuder saker som de och radikalfeministerna har bestämt att är dåligt.

Suck. Nu är det snart dags för middag med tjejerna. Ska se om jag inte kan få till en politisk diskussion över maten😛

Written by Bitchslap Barbie

27 januari 2009 den 17:22

Publicerat i samhälle

Tagged with

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. /Agree

    Jag ser inte att man principiellt eller konsekvensiellt kan motivera den lagstiftning vi har på området.

    Jag ser kvinnor som slår ner på mer lösaktiga kvinnor. Kanske för att det underminerar deras överläge i utbud/efterfrågan på ”marknaden”.😛 Man verkar inte tänka på att kvinnor faktiskt har makt på det viset. Prostitution existerar för att kvinnor är i en maktställning som dom kan slå mynt av…

    Exakt så tror jag det är. Och jag tror det ännu mer nu när jag nästan läst ut Östergrens ”porr, horor och feminister” Det är verkligen en bok full av sanning.
    /BB

    Karl

    27 januari 2009 at 21:08

  2. Med tanke på ditt inlägg kanske det är intressant att det just nu pågår en debatt på min blogg om just prostitution. En sexköpare berättar varför han köper sex.

    Jag bokmärker och läser i eftermiddag, tack för tipset!
    /BB

    peter pc carlsson

    27 januari 2009 at 22:37

  3. Jag undrar faktiskt om det inte kan vara så att det perspektivet faktiskt kommer ifrån mig.😛 Jag tog upp det själv för ett antal år sedan i debatten, efter det har jag sett det på olika håll. Jag har pratat lite med Östergren också, kan tänkas att jag tog upp det.

    I’ll never know.😛

    Men hon är väldigt vettig Östergren, smart, sympatisk, och ger inte alls samma trasighetsvibbar som många feminister.🙂

    Möjligt, det är ju ofta så att nån person kommer med nåt vettigt som sen utvecklas och lever vidare i debatten.
    Well done i så fall!
    /BB

    Karl

    27 januari 2009 at 23:01


Kommentera

